måndag 20 juli 2015

Fika med minnen

I fredags eftermiddag fylldes pool och hage med Täbybor! En dag i förra veckan när jag kom ut från affären så väntade en man på mig. -"Hej Gabriella, känner du igen mig?!" Ja det gjorde jag men hade lite svårt att placera honom först. Det var Roger, som är pappa till Julius gamla klasskompis Martin. Martin och Julius gick i samma klass på Milstensskolan i Täby från 6-års upp till halva 7:an (då vi flyttade till Sydafrika). Familjen hade cyklat förbi Eilika och mig när vi var på väg till affären och Martin hade känt igen oss! Dom var här på semester en vecka. Hyrde ett hus, mest av en slump, nere vid gamla kyrkogården. Så en fika var ju bara ett måste innan dom checkade ut från ön igen. Mamma Helenas syster med familj var också med.


Helena och Roger står och pratar med Harald. På poolkanten "lilla" lillasyster Hedvig (nu 17 år!)!


Grabbarna! Något större än när dom sågs sist för 5 1/2 år sedan!








Roligt att prata efter så många år. Roger och jag hjälpte till när killarna spelade innebandy och turades ofta om att skjutsa. Och alla barnen har ju blivit så stora. Och vi vuxna äldre!

Ja familjen, nu får ni börja planera er resa till Sydafrika!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar