torsdag 31 december 2015

Historiskt!

Näst sista dagen på 2015 går till historien! I alla fall i Krugers Views historia. Aldrig ha vi haft SÅÅÅÅ varmt! Vi brukar ytterst sällan få över +30C, igår hade vi +39C!!!!! 39C ute och "ljuvliga" knappa 33C inne! Väl hett för mig!

Mamma, pappa Eilika och jag var smarta och åkte till Blue Route och shoppade på förmiddagen. Då var det dryga 30C hemma. Pappa hittade både det ena och det andra på sin shoppingtur. Mamma något litet tror jag och Eilika var minst lika duktig som morfarn. Jo, jag "fick" ett par tröjor också. Melllandagsrea och så en otroligt svag rand på det. Det blir billigt det!

Efter shoppingen så åt vi lunch på Cal´Caccios i Westlake. Vi satt inne i den svala AC luften. Ute vibrerade luften! Harald var inte långt i från oss. Han spelade golf i denna hetta!




När vi kom hem sen så såg det ut så här på termometern. Ute- och innetemperatur!
 

Whiskey och Pluto, som bor under ett plasttak på sommaren, var ganska så medtagna. Det var dryga 42C där under taket!
 

Men efter en dusch med vattenslangen och en förflyttning till skuggan, där det även fläktade något, så piggnade dom till! 


Även denna kille fick sig en dusch i vattenslangen! Han hade redan fått en på morgonen efter vår strandpromenad, men i stort behov av en till. 
 

Iskaffe med glass och soda float vid, eller i, poolen! Bra sätt att svalka sig trots att vattnet höll en temperatur på 33C.
 


Mamman myser när båda "små" telningarna leker i poolen. Tillsammans! En på snart 20 år och den andra nyss fyllda 10!

Harald överlevde hettan på golfbanan och vi åt laxpudding och drack rosé på kvällen. Det kändes nästan lite svalt med +30 kl 18.30 på kvällen!
 

Mamma och pappa myser innan det var dags för film.
 

 Hopp i skymningen!


Eilika och världens bästa morfar.
 

Mammas favoritplats! Här kan hon sitta i timmar. Förstår henne!

Idag verkar det bli ännu en het dag men kanske inte ända upp till 39C. Idag blåser det tack och lov lite. Vi har ju en dag med förberedelser inför kvällens nyårsmiddag framför oss. Puh!


GOTT NYTT ÅR!


1 kommentar:

  1. Helt otroligt! I Kalifornien förra året satt jag på stranden i bikini på Julafton, något som aldrig hände när vi bodde där i början på 90 talet. Men när jag bodde i Johannesburg i slutet på 80 talet simmade vi under julen :-)

    Här hemma i Dalarna hade vi en grön jul och det är fortfarande inte mer än puder på marken. Konstigt värre!

    Vad underbart att ha mamma och pappa där! Jag vet känslan...Ha det så bra och så önskar jag dej och din familj ett riktigt Gott Nytt år!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera