fredag 16 december 2016

Beach ride

Vissa saker, ganska många faktiskt, kommer vi och framförallt Eilika inte kunna göra när vi flyttat hem till Sverige. Eilikas ridning kommer ju definitivt inte bli densamma!

I onsdags hade hon sin sista ridlektion för året och det blev en ridtur på stranden! Eilika och Astrid red ner till den makalöst långa och vackra stranden i Noordhoek för några härliga galoppsvängar. Jag körde i förväg och parkerade bilen för att vara redo med kameran. Ett minne som måste dokumenteras. Första gången Eilika rider på stranden.


Förbereder hästarna!


 Astrid red på sin vackra Samba, som hon tävlar med i vanliga fall. Samba har också sommarlov nu så han fick en härlig tur på stranden.

 

Ordning och reda med skylt och allt!

Från häststigen till stranden.



Sådana färger!

Jag fick vänta en bra stund på att dom skulle komma men det gjorde ingenting. Man har ju väntat på fulare platser i sina dagar. Det tog en stund för dom att ta sig till stranden för Dandy är ju en liten ponny och går inte så snabbt. När Samba tar ett steg så måste Dandy ta minst 3 för att hinna i fatt!


Jag kunde titta på filminspelning när jag väntade.

 

Och två galet glada schäfrar! Idde fick stanna hemma för han vallar Eilika på hästen lite väl mycket. Både Eilika och Dandy blir lite nervösa på honom när han springer runt benen på dom.


 Här kommer dom!


Lite skritt och trav bort en bit på stranden......

....för att sedan galoppera tillbaka mot mig!


Lilla Dandy och stora Samba!

 

 Hej vad det går! Eilika har inte galloperat allt för länge så detta var så spännande och kul!



-"Bra jobbat Dandy!"
 

-"Titta in i kameran tack!"


Tack för denna gång vackra Noordhoek beach!


Riding into the sunset......nej men tillbaka till stallet!


När hästarna var befriade från sadlar etc och fått sig en dusch så bjöd vi Astrid på lunch på The Red Herring i Noordhoek.


Trots högsäsong och lunchtid så fick vi plats uppe på deras däck. Det är en gömd pärla från turister!


Inget fel på utsikten och inte på vare sig mat eller sällskap heller för den delen!


4 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det såg ut med galopp på stranden! <3

    SvaraRadera
  2. Ser fantastiskt härligt ut! Fint minne! Jag har iofs ridit på strand och badat med häst i Sverige oxå, så helt kört är det inte ;)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det ser så underbart härligt ut! Njut av stunden och skapa minnen för livet!
    Jag förstår att det är svårt med julstämningen att infinna sig (nu mitt i sommaren:-) När jag bodde i Johannesburg hade vi lucia på skandinaviska klubben och bakade lussekatter och gjorde hemmagjord glögg (med mycket alcohol) ja, allt vi kunde för att komma i stämning. Liknande när vi bodde i Florida och södra Kalifornien där det var bikiniväder och nästan aldrig läge för ljusmys, varm glögg och eld i öppenspisen.

    Kram!

    Ps. Har ni planer på att flytta till Sverige? Spännande!

    SvaraRadera