måndag 14 december 2009

Sista natten

Då är det sista natten på Manganvägen 5 i Täby!

Ca 8.30 i morse ramlade det in 3 glada herrar från ICM Kungsholms Flytt. Dom drog i gång med hallen och nedervåningen innan jag ens hann att blinka. Jag fick fart att ta hand om dom vinterkläder vi behöver till 4 januari och så bad vi om att få behålla sängarna en natt till. Vi använder vårt rum som tillfälligt bagage rum så på fm såg det ut som ett bombnedslag där inne. Allt som absolut INTE skulle packas och som ska i resväskorna till SA eller ner till Aspö åkte in dit. Vad massa småpyngel det blir! Och vad man tänkre så det knakar för att inte glömma eller missa något. Vi har sprungit några gånger över gatan till Hasse för att låna saker eller för att lämna saker som vi behöver när vi ska bo där och därefter.

En av dom gångerna som Harald var över och lämnade något så såg jag honom komma springande över gatan i full fart. Han hade glömt att plocka undan sina tävlingsdräkter inför helgens tävling! Det blev till att riva upp en kartong igen. Tur att dom är väl märkta.

Sen var det jag som höll på att råka illa ut. Jag höll på i köket när jag plötsligt kom på att dom kanske redan hunnit till badrummet. Jo då! Julius och min necessär hade redan åkt ner i en kartong men han hade inte fyllt den ännu så det var bara att plocka upp igen. Puh!

Kl 15.00 var det Lucia firande på dagis mitt i allt flyttstök. Hasse, Harald och jag knallade iväg i det svinkalla vädret. Ungarna var jätte duktiga och Eilika sken som en sol! Sen bjöds det på fika. Som tur var inomhus.

Eilika var ganska bekymrad när hon kom hem och fick se att halva våt hem redan var nerpackat i kartonger. Hon har spenderat eftermiddagen och kvällen i vår säng framför TV:n och med dom leksaker som är packade i hennes Kånken. Jag stack i väg och handlade några saker och när jag kom hem hade hon somnat. Kl fem! Men efter väckning och lite trugande så gick det ner några Kungsängens pannkakor. Vi andra har festat på kebab.

Sitter nu i hennes rum och väntar på att hon ska somna. Liten orolig tjej just nu så bäst att jag sitter här en stund. Bland alla kartonger! Mosquito kom också. Han är även han lite orolig.

Fortsättning följer i morgon! Har en del bilder på kaoset men hittar inte usb kabeln just nu. Hoppas den inte är packad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar