onsdag 2 december 2009

Varning för långt inlägg

Nu trodde ni allt att jag gett upp att blogga! Men nej då, har helt enkelt inte hunnit eller orkat. Varit lite mycket nu på sista tiden.


Jag har bestämt mig för att aldrig mer flytta till Sydafrika! I alla fall inte i december (ja, bohaget i alla fall)!

Jag har i alla fall hunnit med en hel del senaste veckorna. Varit på IKEA och försett mig med 400 (!!) värmeljus. Det är helt sjukt billigt på IKEA nu. 28.- för 100 värmeljus! Köpte även en del nya kuddfodral till vår nya soffa som ska packas in i kontainern. Och så några rullgardiner och gardinstänger. Gardinstängerna som hänger i Krugers View nu är rostiga och inte så piffiga. Mätte alla fönster när jag var nere sist. Kommer kunna återanvända en del gardiner som jag har här och köpte några nya också på IKEA. Jag vill ha ett svenskt hem! Maken tycker nog jag är knäpp men det struntar jag i! Jo, just det, en ny fin matta till vardagsrummet också.


Helgen ägnades åt det stora projektet RÖJA! Hann med en hel del faktiskt. Fyllde två sopsäckar. Sorterat upp en del av vad som ska ner till Aspö också. Hann med tvättstuga, Eilikas rum, vårt sovrum, hallen, garderoberna, klädkammaren och skåpen i vardagsrummet. Har i princip bara arbetsrummet och garaget kvar. La även in dom CD skivor som vi missat i I Tunes. Lämnar alla skivor hemma. Räcker med att vi tar med våra Ipods där all musik finns.


I måndags var jag med Mosquito och tog blodprov. Inte lätt! Vi har en STARK kisse. Två sköterskor kämpade på och tredje gången gillt så fick dom ut dom värdefulla dropparna ur tassen. Men då var katten inlindad i en stor handuk, tratt över huvudet, en sköterska höll bak och framben och jag tryckte ner katten i bänken och en sköterska stack i tassen. Nu måste vi vänta 10-14 dagar innan vi får svar på provet. Bara att hålla tummarna att han lyckats bilda antikroppar mot rabies på denna, något för korta, tid!

Tömde kontoret i måndags också. 3 kartonger och en IKEA kasse. En kartong får åka till Aspö. Resten inkl. skärm och dockningsstation ska nu samsas med Haralds jobbkartong i arbetsrummet. I väntan på nedpackning i kontainern.


Har sett ut som ett fullständigt kaos hemma sedan helgen. Hann ju inte riktigt få undan innan familjen kom hem från Aspö. Och så en del extra saker som kommit hem också.

Ägnar dagen åt att hitta golven. På god väg!


Utifall man inte hade tillräckligt i huvudet och att göra så blev det ett besök till närakuten med Julius i tisdags kväll. Han ringde från sin simträning och hade slagit knät i bassängkanten. Ett rätt djupt jack precis över knäskålen. Ringde till närakuten i Täby C och vi fick komma dit med en gång. Det blev 4 stygn! Tur var att vi slapp åka till akuten på Astrid Lindgren. Där brukar man ju få sitta. Hade dock garderat mig med pepparkakor och DVD-spelare till Eilika. Vi var i alla fall hemma efter 1 timma och då hade vi hunnit köpa med oss pizza hem också. Tack Täbys närakut!

Och gissa vad som hände i går då? Tvättmaskinen pajade! Handhavendefel. Råkade dra ut nödtömningsslangen för långt så den lossnade och jag får inte dit den igen. Reparatör kommer på fredag. Så nu "slipper" jag tvätta i alla fall. ;)


Nej, nu ska jag fortsätta med mitt stök och bök!

2 kommentarer:

  1. Hahaha... vilka dagar du har haft! Men det verkar ju gå framåt! =)
    Smart att köpa gardinstänger på IKEA... vi köpte det på "Mr Price Home" här... rätt dyrt (jämfört med IKEA) och världens sämsta kvalité! =( Man saknar IKEA....
    Hoppas sista veckorna går smidigt för er!

    Mvh
    Lindah

    SvaraRadera
  2. Smart av dig att köpa värmeljus, gardinstänger och gardiner på IKEA. Det är ju mycket dyrare här och betydligt sämre kvalitet!! Det kändes som om vi handlade väldigt mycket på IKEA innan vi flyttade ner, men jag ångrar att vi inte köpte mer. Andra saker som är bra att handla är: Blockljus, tabletter, servetter, start-box med kastruller m m och glas!
    Välkomna ner till Sydafrika!

    SvaraRadera