söndag 1 maj 2011

Höst/vinterdag

Vet inte riktigt om det är höst eller vinter men idag kändes det i alla fall som sommar! Dryga +20C på sydväggen (alltså typ norrväggen på norra halvklotet). Så skönt!

Julius, Harad och Asta gick i kyrkan igen i förmiddags. Eilika och jag stannade hemma. Eilika fick sig ett bad och jag städade undan lite.

Tomatsoppa till lunch ute i den härliga värmen och därefter bakade Eilika och jag sockerkaka.


Eilika tycker INTE om när det låter för mycket så mixerstav och elvisp gillas ej. Därav hörselskydd när hon bakar!

 
Resten av eftermiddagen spenderade jag i solstolen med svenska tidningar. Solen brände rejält kan jag säga.


Till middag lev det fläskfile gryta med trattkantareller och lingon. Efter maten fick vi se en mycket proffsig show av den kända artisten Lilla E! Det bjöds på både sång och dans.

1 kommentar:

  1. Kanske inte riktigt traditionell afrikansk mat men man kan bli trött på den inhemska maten efter ett tag ;)

    SvaraRadera