söndag 12 juni 2011

Fixat och grejat

I dag har jag städat så ett det ska vara rent och fint när Harald och Julius kommer hem på onsdag! Julius har fått rena lakan i sin säng och mobilen tankad. Jag har tvättat tomt i tvättkorgen och strukit. Det finns till och med middag i kylen till dom.

Eilika och jag åker med mamma till Lappland i morgon. Vi ska fira min systersons student. Men han vet inget! Det ska bli en överraskning. Vi tar färjan kl 8 i morgon, kör till Ronneby och flyger till Stockholm. Byter flyg och fortsätter till Umeå. Där väntar en hyrbil och 24 mils bilfärd till Storuman. På tisdag är den stora dagen och vi åker hem igen på torsdag. Alltså är vi inte hemma när grabbarna kommer hem :(

Jag har inte bara städat och fejat idag.

 
Jag hade lite roligt i morse när jag fixade Eilikas hår. Hon var upptagen med att rita prinsar och prinsessor.


Till lunch lagade vi rabarber soppa. Det är svensk sommar det!


Mums!

2 kommentarer:

  1. Jag ser att även du rushar fram i sommar Sverige. Rabarber, ja, det är verkligen sommar!

    Ha en bra resa till norr!

    SvaraRadera
  2. du är så flitig, i allt du gör; både göra och rapportera. Följer med nöje det som händer.
    Kram Karen

    SvaraRadera