onsdag 1 juni 2011

Va re smällde ru!

Jäklar vad det åskade och blixtrade i natt! Har aldrig varit med om dess like! Inte ens i Sydafrika där vi upplevt några maffiga åskoväder.

Det började nog vid kvart över tolv och håll på i nästan 45 min. Det dundrade konstant. Annars brukar det ju komma en smäll då och då men nu verkligen hörde man hur Tor rullade fram. Och blixtrarna lyste upp sovrummet i princip hela tiden. Skyndade upp och drog ur sladden ur TV:n, datorn och skrivaren.

Eilika vaknade naturligtvis och jag fick ta med henne till min säng. Hon är väldigt ljudrädd i vanliga fall så detta var ingen hit. Hon låg nära, nära mig med ena örat i kudden och jag höll för det andra örat. Det var faktiskt så att nästan jag också tyckte det var lite läskigt. Det var ett otroligt ljud!

Idag är det lite halvmulet och just nu knappt +16C på norrgaveln. Idag ska vi ta 10-färjan in till stan och göra lite ärenden. Frågan är: ta med bilen eller inte?! Vi får se! Sommargästerna har ju inte hunnit komma ännu och långhelgs besökarna kommer nog inte förrän framåt eftermiddagen.

2 kommentarer:

  1. Och jag som sover med öronproppar hörde ingenting!! :) Helene

    SvaraRadera
  2. Tjena!
    Jag kom hem i Tisdags kväll efter att ha varit och skjutit lerduvor i Ystad,vi bor ca: 1,5 mil nordväst om staden....frun var chockad...blixten hade slagit ner på grannens tomt och ALL elektronik var död! Datorn, wi-fi,telefon,viasat box m.m...så det var säkert samma oväder som ni fick senare!
    Min fru har varit med om många hemska oväder i SA, men detta var på hennes 5 i topp!
    Mvh/ Lars

    SvaraRadera