torsdag 14 juli 2011

Stuttgart

Harald och jag har varit i Stuttgart på jobb och mini-semester! Vi har haft det så bra!

Harald åkte i söndags för att ha ett möte i måndags. Jag lämnade Eilika hos mormor och morfar i måndags morse och så körde jag till Köpenhamn och flög vidare till Stuttgart. Höll på att missa Harald på flygplatsen i Stuttgart (min mobil funkade inte. Kontantkort på 3 är ingen hit om man reser utanför Sveriges gränser) men han hittade mig precis när jag stod och löste tågbiljetter.

Vi har bott på ett jätte fint hotell som heter Arcotel Camino precis vid järnvägsstationen i Stuttgart. På måndag kvällen gick vi ut och åt en god sydtysk middag som vi avslutade med en irish coffe och whiskey i hotell baren. Varmt och fint väder.

På tisdagen hade vi en ledig dag. Vi åkte till Merceds Benz museet och eftermiddagen ägnade vi åt shopping. Det kommer ett separat inlägg med bilder från museet som var riktigt häftigt.



Den här häftiga byggnaden såg vi från vårt hotell rum. Det är väldigt modernt i Stuttgart. I princip hela staden blev bombad under andra världskriget. Men staden är fin och häftig. Den ligger omringad av kullar med vinfält. Överhuvudtaget är det väldigt grönt.


Harald på väg över gatan med en kopp kaffe i högsta hugg. På tisdagen var det VÄLDIGT varmt. En bra bit över +30C!




Bilder tagna från Königsstrasse. Det finns en del gamla byggnader kvar som ni ser. Pampigt!


Det gick åt några öl i värmen! Jag drack veteöl som är väldigt läskande i värmen.


Till höger järnvägsstationen och så kullar med vinfält och stora fina villor.



På tisdagskvällen träffade vi Marina och Joachim. Joachim är Haralds styvkusin (tror jag det blir). Dom  hälsade på oss i Sydafrika nyåret innan vi flyttade dit. Egentligen skulle vi åka ut till dom (dom bor en bit utanför Stuttgart) men det blev lite ont om tid för oss så dom kom in till Stuttgart istället. Vi åt på en mysig restaurang och rätt var det var så öppnade himlen sig och regnet vräkte ner. Blixtrar och åska kom det också. Vi flyttade in under en markis. Mysigt att sitta där i ösregnet.
 

En vacker rosa himmel med Mercedes märket väl synligt, på väg hem till hotellet.

På onsdagen hade Harald och jag ett möte med en av våra leverantörer till vårt Sydafrikanska företag. Vi tog tåget ut till Herrenberg. Vi hade ett bra möte och åkte sedan tillbaka in till stan. Åt lunch, hämtade vårt bagage på hotellet och åkte i god tid ut till flygplatsen.

Hemma igen på Aspö vid midnatt i går och hämtade Eilika hos mormor idag på morgonen. Fick helt klart mersmak. Tror Harald och jag behöver ta oss i kragen och komma iväg lite själva oftare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar