lördag 12 oktober 2013

Taxi Mom

I veckan har Taxi Mom ryckt ut ett antal gånger. Julius har behövt lite skjuts hit och dit.

I söndags hämtade jag honom hos sin kompis Mark där han sov över lördag natt. Det gjorde Eilika och jag på vägen från Sofia så det blev ju ingen extra körning. Smidigt!

I tisdags skjutsade jag gossen till Wakisa i Stonehurst. Grabbarna (Julius, Wakisa, Leo och Lao) skulle sedan åka vidare till Nezar i Camps Bay. Dom spenderade sedan tisdagskvällen och onsdagen hemma hos Nezar. Han bor i ett gigantiskt hus och har 2 städerskor, en kock och en chaufför som servar grabbarna vid behov. En del har det bra! Dom hade "chillat" (som det heter på tonårsspråk) och spelat TV spel. Och ätit!

Onsdag kväll gick dom ut hela gänget och hade haft en jätte bra kväll. Dom flesta ställena har 18-års gräns men det verkar inte vara några större problem för dessa grabbar att komma in. Ja, Julius fyller ju 18 i april så han är nästan där. Dom är ett bra gäng som alltid håller i hop och tar hand om varandra. Känner att dom faktiskt är rätt så ansvarsfulla när dom är ute. Ingen av dom dricker massa alkohol och spårar ur så det är bra.

Torsdag förmiddag, strax efter 10, får jag ett sms från Julius att Wakisas mamma ska hämta dom så jag kan sen hämta Julius i Stonehurst (som ligger ca 20 minuter härifrån). Han skulle höra av sig när dom kör från stan. Tiden gick och jag hörde inget. Skickade ett sms och frågade om han trodde att han skulle vara i Stonehurst senast 13.00 eftersom jag sen måste vara i Fish Hoek för att hämta Eilika från skolan. Nej, mamman hade inte kommit och Wakisa fick inte tag i henne. Sonen deppar något för nu ville han hem. Jag hämtade Eilika, körde hem och gav henne lite lunch och sedan övertalade jag henne att vi skulle åka in till stan och hämta storebror. Hon gick med på det efter att Julius bett henne snällt på telefonen och lovat att hon skulle få åka i hans knä hem. Så jag packade in vovve och dotter i bilen och gav mig av på Operation Hämta Hem Övergivna Tonårsgossar. Det tar ca 40-45 minuter hemifrån till Nezar. Vi tog vackra vägen över Chapmans Peak vilket Eilika gillar. Väl framme klämmer jag in 3 storlek större gossar i baksätet (med minst en väska var som dom fick ha i knät) och Julius och Eilika i framsätet. Tog vägen över Hout Bay och släppte av Leo och Lau i Constantia Village och körde hem Wakisa (vars mamma han fortfarande inte var på väg för att hämta honom). Sen drog vi hemåt! Stannade och köpte kinamat på vägen.

Sonen hemma torsdag kväll och gick och la sig tidigt. I går kväll skjutsade jag tillbaka honom till Wakisa för alla grabbar skulle ut igen. Denna gång för att fira Awetu som fyllt år men sen hängde inte han med tydligen. Ännu en rolig kväll för Julius. Hämtade hem honom i förmiddags efter Idefix och jag varit på valp skola. I kväll stannar han hemma!

Eilika ville inte följa med och skjutsa Julius i går kväll så hon stannade hemma och förberedde för Världens Barn galan. Tog fram nya värmeljus (nej INTE tända) och stoppade popcon i micron. Sen mysde vi framför TV:n när jag kom hem. Fast hon tycker Dobidoo är bättre. Håller med!

I dag ville hon ju vare sig följa med på valp skola eller köra runt bergen. Men det löste vi igår när vi var på hår- och sminkkurs inför hennes dans show nästa vecka. Amys mamma bjöd med henne till Virgin Active för att bada och leka i dag på morgonen. Så jag lämnade av henne hos Amy strax efter klockan 9 i morse. Fick just ett samtal från Lee-Ann att Eilika inte vill komma hem ännu. Jag får komma och hämta henne senare!

I morgon kommer Harald hem! ÄNTLIGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar