tisdag 10 juni 2014

Vi är så redo

Nu är vi über redo att åka till Sverige! Det är så kallt och o-kul här nu!

Eilika har naturligtvis åkt på en rejäl förkylning. Nös hela dagen igår och idag har fått vara hemma och kurera sig. Lite opassande då hon säkert har en hel del skolarbete hon ska hinna med innan vi åker. Men vad göra?! Hoppas hon orkar gå i morgon. Idag har hon vilat ordentligt hela dagen!

Julius har precis blivit av med sin förkylning och min smyger lite i kulisserna. Det brakar väl loss lagom till jag ska sätta mig på planet på fredag. Eller inte!

Idag har regnet upphört men det är kallt. Bara 7C i morse. Det är kallt! Knappt 15C i köket. Så mysigt! Det ligger snö på bergen i Wineland och bara 3 timmar härifrån så har det snöat rejält. Även på marknivå! Brrrr!

Jag lämnade sjuk dotter hemma några timmar med sonen för att åka och handla. Julius skippar skolan idag och i morgon när det ändå inte händer något. Han tog sin sista tenta i måndags och på torsdag är det sista dagen innan lovet. Jag susade till Blue Route och har nu ekiperat mig och barnen inför resan.  Laddat med diverse hundgodis och bollar också. Och så en varm flanell pyjamas till Eilika tills vi kommer hem till vintern igen och några linnen att ha under skoltröjan. När vi kommer hem så är det mesta slutsålt och vår- och sommarkläder börjar komma upp på hyllorna.

I går åt vi vår sista måltid på Dixies på 5 veckor! Eilika sprang mest runt och busade med personalen. Jag fick sitta där i min ensamhet. Julius var inte med och Harald åkte till Sverige i söndags.

Hittade en perfekt OnePiece, eller Onsie som det heter här, till Eilika! Sydd i härlig fleece med hästmönster! Kan det bli bättre! Och huvan har till och med hästöron.  


Nu är hon VARM!
 

Lycklig hästtjej!
 

Fint hästmönster.

Så, nu är det bara 3 more sleeps och sen flyger vi! Ska bara hinna med miljoner saker innan dess. Listorna växer!

3 kommentarer:

  1. Välkomna till ett vackert sommar Sverige!

    SvaraRadera
  2. Precis vad jag har kvar också, "there more sleeps" innan avfärd mot Sverige...

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni far det jättehärligt hemma i Sverige!
    Kramar

    SvaraRadera