onsdag 17 februari 2016

Inte ensam

Jag är inte ensam med att ha fått pyspunka. Titti i Australien skrev ett nästan identiskt inlägg som mitt från igår,  bara några timmar senare. Kolla här

Ja det är inte bara tipp topp när man bor i paradiset. Ibland saknar man till och med skitväder och en "tråkig" vardag. Så är det bara! Men vi, mer eller mindre, ofrivilliga hemmafruar rycker upp oss igen och kör vidare. Vänta bara och se, i maj och början på juni, för att inte tala om augusti, så kommer jag gnälla på regn, rusk och kyla. När den mindre trevliga Kapstadsvintern är i full sving. Ja mindre trevlig inomhus i alla fall.

Men det finns ju förstås MASSOR med ljusglimtar i min lilla expat värld! Some Mello på SVT World till exempel!



Idefix på riktigt Mello humör!
 

En annan liten party pingla tillsammans med gänget!

Ja vi är inte så politiskt korrekta så vi erkänner med stolthet att vi ÄLSKAR Mello! Hela familjen! Kollar man Facebook flödet så ska man tydligen INTE gilla Mello i Sverige. Det är alla väldigt noga med att informera om det. Men vi gillar som sagt var bra underhållning på lördagskvällarna. Och alldeles gratis är det och levereras till och med direkt hem till soffan. Kan det bli bättre?!
 

Vackra och ofarliga moln och en fantastiskt klar kväll fick vi beskåda härom kvällen.

I går var jag äntligen och fick behandling av en kiropraktor. Gick regelbundet till en naprapat i Sverige men här har jag inte gjort något åt min rygg. Jo, jag går på pilates 2 gånger i veckan men nu har jag haft ont i rygg, vänster höft och i baken ner mot benet. Verkligen inte skönt! Fick tid hos den bästa i området och mycket riktigt så var det inte mycket som var rakt i den ryggen, förskräckligt stel nacke och höft. Nu är jag helt mörbultad men jag vet ju att det blir bättre. Återbesök nästa vecka. Ska se till att gå till henne regelbundet nu. Kostar? R400 (215.-) för 45 minuter. Uppföljningsbesök på 30 min går på R280 (150.-)! Löjligt billigt! 
 

Man får till och med en brandad vattenflaska efter behandlingen!
 

Idefix testar Eilikas TYR glasögon! Han ser rätt så cool ut!
 


Så här ser det ut på badrumsgolvet när jg går på toa på morgonen. Never alone! Både katt och hund ska vara med!


Dagens stora händelse är annars att denna pudding fyller år i dag!  

Stort GRATTIS på födelsedagen lillasyster!

2 kommentarer:

  1. Hej,

    Förstår helt och hållet. Nu sist när vi bodde på Coronado skulle jag göra vad som helst för lite regn och rusk och mysväder. Man vill faktiskt kunna tända en brasa och lite ljus och krypa upp under en filt i soffan...När vi bodde i Florida hade jag ingen julkänsla på flera år och det tog liksom emot att ställa fram adventsljusstaken när alla sprang runt i bikini.

    När jag saknar inspiration eller ork eller ord att skriva brukar jag ladda upp bilder och det får säga allt ett tag.

    Ha det bra!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Pyspunka var ordet! Jag 'pepp-pumpar' mitt livsdäck, ibland flera gånger per dag men punkan finns där likafullt... Nå väl, som du säger; det finns ju hela tiden ljusglimtar!
    Idag, till exempel, är jag jätteglad och tacksam för att det är helt mulet ute eftersom närmare 40 grader är utlovat... Har jag riktig flax kanske det kommer några regnstänk...
    Kram, ock keep pumping/Titti

    SvaraRadera