söndag 28 februari 2016

Paus

Nej nu har jag bestämt mig! Efter mycket funderande fram och tillbaka. Jag tar paus!

Blogginläggen har fastnat i skallen och kommer inte ut! Mitt senaste blogginlägg var för mer än 10 dagar sedan och jag påbörjade ett inlägg med att ladda upp ett gäng bilder för 5 dagar sedan, men texten lyckas inte komma fram.

Jag lovade mig själv när jag började blogga att det aldrig skulle bli ett krav utan jag skulle fortsätta blogga så länge det var roligt. Jag hade aldrig kunnat ana att jag skulle fortsätta i nästan 6 1/2 år!

Det känns som jag repeterar det mesta jag skriver om nu. Inte så konstigt när man tänker efter. Vi har bott på samma ställe i samma hus i över 6 år. Vardagen är ett faktum!

Men jag säger inte att jag slutar att blogga utan jag misstänker att det blir en paus. Hur länge har jag ingen aning om.

Om och när jag får lusten tillbaka så återkommer jag!

Så tack för mig så länge och kanske möts vi igen!




4 kommentarer:

  1. Lite trist men förståeligt, hoppas på nya krafter och idéer.

    MVH Aake

    SvaraRadera
  2. Åh, neeeeeej!!! Du ingår ju i mina morgon- och frukostrutiner! Now what...? Fast, självklart, om inspiration saknas och bloggandet blir ett gnagande 'måste' så gör du rätt i att följa magkänslan och pausa. När man väl bestämt sig så kan jag tänka att det känns som en slags befrielse... Tycker att även mina inlägg blivit lite repetitiva men så är det ju med vardagen... Vi blir kvar här några månader till och sen måste ju min blogg, på grund av namnet, rundas av och knytas ihop... Men jag har ju så många ord och bilder som måste ut så...antingen blir det en bok (!) eller en ny blogg. Troligast en Sverige-blogg... Kommer sakna dig, massor!!! Stor kram från din svenska bloggkompis i, ännu ett tag, Australien/Titti

    SvaraRadera
  3. Hoppas du känner dig inspirerad snart igen!

    SvaraRadera
  4. Åh. :( Hoppas blogglusten kommer tillbaka! :)

    SvaraRadera