torsdag 3 november 2016

Moln och vattenbrist

Onsdag morgon var fantastiskt vacker! Morgonpromenaden tog Idefix och jag innan vi väckte Eilika. På onsdagar har hon nämligen sovmorgon till klockan 8.30 och för att jag ska hinna till min pilates, som börjar kl 9.00, så går jag med hunden innan väckning och skjutsning.


 Promenadbild!


Ja det är ett evigt körande fram och tillbaka nu när Harald är borta. Men jag har ju vacker utsikt under mina timmar i bilen.

I övrigt var onsdagen riktigt varm och när Eilika red så gick Idde och jag promenad på Noordhoek Common. Ett paradis för hundar! Speciellt för en som älskar att springa fritt och att bada.

 

Stora springytor! 


Full fart! 


Vattendrag på båda sidor av den stora ängen. Lycka!
 

Glad hund!

Eftermiddagen bjöd på fantastiska moln. Det var som flera lager med moln. Häftigt!
 






Precis när vi ätit middag så gick strömmen. Hela området blev strömlöst. Ett fel någonstans som dom inte lyckades fixa förrän 00.30! Suck! Men till en början kunde jag ju sitta och njuta av den vackra kvällen och vår utsikt. Men sedan blev det mörkt och tämligen trist. Men jag sållade lite bland mina foton på datorn och sen var det läggdags.



Man behöver ingen ström för att njuta av utsikten.
 

Tände massor med ljus!

Sedan 1 november har vi water restrictions level 3! Det har regnat alldeles för dåligt dom senaste 2 vintrarna vilket har resulterat i att vattennivån i vattenreservoarerna är alldeles för lågt. Så....nu får vi inte vattna med sprinklers eller vattenslang, enbart med vattenkanna eller hink. Bilen får inte heller tvättas med vattenslang. Man får inte ha portabla pooler och man får inte fylla på sin pool om man inte har pooltäcke. Naturligtvis förmanas vi att spara vatten rent generellt.


Glada Zola tvättar min bil, barfota, med vatten i hink!
 

Hink i duschen vid duschande!
 

Det blir en del vatten i väntan på varmvatten och även vid själva duschandet. Användes sedan till att vattna i trädgården.

Även idag har molnformationerna varit häftiga. Vi väntar och hoppas på lite regn. Ser lovande ut stundtals men sen blåser molnen bort rätt som det är.



Moln vid eftermiddagens promenad vid stora fältet!
 

Tafelberget i stor svajjig hatt!
 

Kvällens molnstatus! Kom igen då! Regn tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar