måndag 7 november 2016

Skapar minnen

Ni trogna läsare kanske minns minnesboken jag gjorde till Eilika och bästisen? Amy fick boken i födelsedagspresent. Läs mer om det HÄR. Båda tjejerna blev förstås jätte glada för boken. Jag lovade att det blir en ny bok om 4 år när dom samlat på sig nya minnen.

När vi berättade för Amy att vi ska flytta hem till Sverige så blev hon förstås väldigt ledsen men även bekymrad. Jag hade ju lovat dom en ny bok! Nu skulle det ju inte bli så många fler minnen! Men.....vi jobbar på det! Här ska det skapas minnen och jag är övertygad om att det blir en ny bok snart igen.

Så, with that said, skapades det ett nytt fantastiskt minne i fredags! Amy var ledig från skolan pga av studiedag och då kom jag på den briljanta idén att hon kunde hänga med Eilika till skolan! Torsdag morgon (kom nämligen på det i onsdags kväll) frågade jag Eilikas klasslärare och rektorn om det skulle gå för sig. Absolut var svaret från båda! Sen kunde jag fråga mamma Lee-Ann om hon tyckte det var en lika bra idé som jag. Och det tyckte hon förstås!

Så i fredags morse backade jag två identiska lunchlådor och klockan 07.15 levererades en spänd och glad Amy till oss.




Italienska köttbullar i tomatsås med pasta och diverse annat smått och gott packades i lunchväskorna!
 
 

På väg till AISCT! Lite ovant för Amy att åka ca 40 minuter till skolan istället för hennes normala 10 minuter!
 

I klassrummet! Sen fick jag inte vara med längre ;)
 

Här kommer skoltjejerna!
 


Mycket nöjda och glada bägge två, men trötta!
 


Ska man hänga med Eilika på en normal skoldag så ingår även hundpromenad på stora fältet efter skolan!

Inbokat var även en sleepover! Lee-Ann kom förbi vid 18-tiden för ett glas vin och för att höra hur Amy haft det. Hon skulle bara stanna en kort stund. Hon åkte hem flera glas vin och en hemgjord pizza senare! Närmare bestämt strax efter 21.30! Mycket trevlig kväll!
 

Pizzabagarna in action!


 Jodå, dom somnade ganska snabbt efter att dom släckt lampan!


Det har ju varit bara detta lilla, snart stora, troll och jag nu ett bra tag. Men det blir sällan tråkigt i hennes sällskap! 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar