måndag 23 november 2009

Hemmadag

Har jobbat hemma idag. Med flyttförberedelser.

Har bokat datum med flyttfirman. Dom behöver några dagar på sig så dom kommer redan den 14 december och skall vara klara den 16. Jätte trevlig och hjälpsam kontakt på ICM Kungsholms AB. Innan jag ringde henne så slog jag en pling till Mio möbler som har vår nya soffa i sitt lager. Kollade med dom vilket system dom använder sig av vid export och det var med exportintyg. Informerade Maria på ICM som då mailade över ett expostintyg som jag ska ha med mig när jag betalar soffan. Mio drar då momsen direkt och så skickas soffan till ICM som sedan stoppar den i vår container. Fiffigt!

Pratade med grannen Hasse om vi kan få checka in på hans "hotell" redan den 15 december och det skulle gå bra. Tack Hasse!!!

Ringde sedan till mäklaren och köparen av huset för att kolla när huset måste vara städat. Nya familjen vill gärna börja flytta in tillträdesdagen; 18 december, så det blir städning den 17. Mäklaren kunde erbjuda en städfirma men det skulle gå på ca 6000.- spänn inkl. moms. Förvisso rot-avdrag på det men eftersom vi flyttar så blir det så bökigt. Bokar in mina vanliga städare som känner huset och vet hur petig jag är. Och till drygt halva priset! Blir bra julbonus för dom!

Ringt och mailat kortleverantörer, elbolag, tidningaroch besinbolag och adressändrat eller sagt upp. Han tänkt mig hinna flera men med all väntetid och dessa miljoner knapptryckningar så tar det längre tid än vad man tror. Får ta MINST en dag till för detta ändamål.

Prioriterade att träna i morse så jag började inte min arbetsdag förrän strax efter 10. Och kl 11 plingade telefonen (som tur var!). Jag hade visst en tid hos ortoptisten kl 11.30! Iväg dit och hux-flux så är ett par nya glasögon betsällda. Gjorde några ärenden i centrum när jag ändå var där.

Nu har jag hämtat lilla E på dagis och försett henne med pepparkakor och lite dricka. Dags att ta itu med hemmet också. Men varit såå duktig och koncentrerat mig på det jag ska och inte på disk och tvätt. Lätt hänt annars! För mig i alla fall!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ett tips angående möbler, kör ni längs N2 mot Knysna, så är där en liten möbeltillverkare som gör helt fantastiska möbler av lokala träslag.
    Firman ligger ut till vägen.
    Lycka till med flytten!

    mvh/Lars

    SvaraRadera