tisdag 10 november 2009

Nedräkning

Kolla till höger! Jag har lagt till en "nedräknare". Grannen föreslog att vi skulle ha en lysande skylt på garaget, men det tycker jag nog blir lite mycket. Det här räcker.

Tjusigt va?!



Har chattat med Helen idag. Helen sköter vårt hus när vi inte är på plats. Hon har lyckats fixa så att vi får heltäckningsmattan i vardagsrummet utbytt mot trägolv och byta fönstret mot havet mot öppningsbara dörrar samt byta ut den fula trädörren mot ett fönster.

Allt detta innan Jul! Ska bli så spännande att se hur det blir. Tanken är att vi ska kunna "förstora" vardagsrummet och sudda ut gränsen mellan ute och inne. När vädret tillåter dvs.

Så här ser det ut idag.


1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina inlägg... Tänk så mycket ni har att planera och dona med innan ni åker... Hoppas vi kan komma och hälsa på er nästa år, om vi tar en hardship till Kapstaden. Vill så gärna tillbaka dit... Vore ju roligt att träffas snart igen. Det var ju år 2000 sist... En sak är i alla fall klar... Peter och Elin vill titta på fotboll... Jag kan tänka mig någon match också, men går hellre och shoppar... Alla kläder jag köpte sist har ju blivit för stora, då jag gått ner så mycket i vikt... Drabbar ingen fattig som jag brukar säga, dvs. att gå ner i vikt. Kilon har jag så det räcker ändå...
    Eftersom du inte känner mig som Elsika....
    Kram
    Annette

    SvaraRadera