torsdag 5 november 2009

Vaccinationer

Så var hela familjen vaccinerad mot svininfluensan!

H och jag följde med E till BVC igår och fick våra sprutor. Var där strax efter 8 på morgonen men då var det kaos! Alla nummerlappar slut. Gjorde ett nytt försök kl 13 och då var det inga problem. Gjorde inte alls ont men E tyckte det gjorde det. -"Så det så!"

J hade vi inte tagit med för han ska ju bli vaccinerad på skolan. Men fick sedan reda på att dom inte börjar förrän TIDIGAST nästa vecka och dom börjar med dom små först. Kan alltså ta upp till 3 veckor innan han får sin spruta. Inte så bra! Så jag hämtade honom i skolan strax efter 10 och så åkte vi till Vårdcentralen i Täby C. Drygt 100 nummer och 2 timmar senare så var även han vaccinerad.

Efter som vi ändå är i gång så ringde jag Svea Vaccin för att kolla om vi behöver några vaccinationer innan vi flyttar. Jodå! En hel radda! Hepatit A och B, Tyfoid och TBC. Samt att H och jag förmodligen behöver fylla på stelkramp, difteri och polio. Ouch!

Vi brukar inte vaccinera oss innan utlandsresor men jag tror att det är rätt bra om vi gör det innan flytten. Så nu i november får familjen Kruger bänka sig på någon vaccinationsmottagning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar