tisdag 16 februari 2010

Dammigt

Idag vaknade vi till ösregn och endast +15C! Huh! Eilika var mycket facinerad av regnet och att det faktiskt blev pölar t.o.m. När hon tittade ut genom badrumsfönstret och knappt kunde se Simonstown så utbrast hon -"Mamma, titta vad det är dammigt (dimmigt)!".

Det blev jacka på men kjol ville hon ha. Och tur var väl det för det är rätt skralt på byxfronten. Jag får nog shoppa några byxor och även ett par gummistövlar. Hon äger bara ett par Crocs och ett par finskor. Men det räcker ju långt!

Nu har solen i alla fall tagit sig igenom molnen och det syns knappt att det regnat. Fortfarande lite disigt men +23C.

Jag har fr.o.m igår idag börjat testa ett Super-Nanny knep med Eilika. Igår var hon jätte duktig och släppte taget på mamma och inga tårar när jag lämnade henne. Idag pratade vi om det i bilen, och hon ska få klistra upp ett klistermärke varje dag det går så bra att lämna henne. Och när hon har 10 märken så ska vi göra någopt roligt. Gå ner på stranden, åka till Farmvillage eller Scratch Patch t.ex. Vi får se hur det funkar! Hon blir ju bara så klängig precis när jag ska gå och det behöver hon ju inte bli egentligen. Hon vill ju gå till dagis varje dag utan några problem. Vi ska bara ta oss förbi ovanan, om vi kan kalla det för en ovana.

Julius har däremot hamnat i en svacka nu. Han saknar sina kompisar hemma. Det kan jag förstå!
Nyhetens behag har lagt sig och det är nu han måste hitta sin plats i gänget. Han kämpar hårt med skolan och språket också. Vi fick hem mid-term betyg i fredags. Dom var ju inte så värst bra men nu kan det ju bara bli bättre! Det är språket som ställer till det.

Simningen däremot trivs han jätte bra med! Han ska tävla i Retreat på lördag och i mars ska han åka till Port Elisabeth och tävla. Han har blivit uttagen till Nationals. Även idag har han en skoltävling på en skola i närheten. Dom åker dit med skollaget och tävlar.

Nu har jag fakturerat och uppdaterat bloggen. Dags att åka i väg och reka lite efter en ny spis och ugn. Vi skall byta ut vår gas spis och ugn. Min födelsedagspresent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar