fredag 9 augusti 2013

Höghus

Lite bevismaterial! Om ni tar er en titt på bilderna nedan så har ni bevis på att det kan bli rätt så kyligt, även i Sydafrika! På bergen som vi ser på andra sidan False Bay ligger det SNÖ! Jajamensan! Nej, ingen snö här på våra berg eller på Tafelberget heller för den delen. Dom är inte höga nog och ligger ju vid kusten. Men som synes, klart synlig snö från där vi bor.


Somerset West nere till vänster i bild och Seal Island till höger. Det ni Samira och Björn!
 

Look Jaqueline! Strand on your right and snow on the mountains behind!
 


Lite längre bort mot Franshoek är det också vita toppar.

Vi gick ner till tidvattenspoolen för att rasta både Eilika och Idefix idag. Båda badade! Tyvärr hade jag inte kameran med mig. Det var en syn med Eilika badandes i havet och snötäckta berg i bakgrunden. Men vattnet var KALLT kan jag säga. Mellan 15-17C. Så det var ingen längre simtur precis. Men både Eilika och Idefix var i vattnet.




Kolla vi har höghus här hemma! För husdjur. Mycket fiffigt!

1 kommentar:

  1. Hualigen!! Vilken tur att det dröjer ett tag innan vi kommer ner! Men för Björns del kan det nog bli lite kallt. Han landar den 30 september, och vi har faktiskt sett snö på Hottentots Holland Mountains så sent som i början av oktober något år. Brrrr! Själv väntar jag tills slutet av oktober innan vågar mig ner :-) Bamsekramar till er alla!!

    SvaraRadera