fredag 22 augusti 2014

Byggnader

I tisdags var det utflyktsdag med skolan för Eilika! Och när det är utflyktsdag med FHPS då räknar dom med att det finns snälla föräldrar (oftast mammor) som kan ställa upp och köra. Eilikas mamma bara ÄLSKAR ju barn och ställer ju naturligtvis upp och kör. För er som inte känner mig personligen så var jag en smula sarkastisk där i början , men ställer upp det gör jag ju!

Utflykten gick till Iziko South African museum inne i Kapstaden för att titta på dinosaurier. Vädret var inte på vår sida utan på morgonen fullkomligt vräkte det ner. Men det klarnade upp något framåt dagen.


När jag står på skolparkeringen i ösregnet och väntar på att får min bil säkerhetskontrollerad och på 4 förväntansfulla flickor så ser jag till min stora förvåning att det står en bil från Saudi Arabien parkerad där! Långt hemifrån och extra häftigt eftersom jag bott i Saudi Arabien i min ungdom.

Nåja, säkerhetskontrollen uteblev för att det regnade så kopiöst men dom små flickorna kom rusande i regnet. Off we went! Många vilda diskussioner blandat med skönsång i bilen in till stan. Parkeringsmöjligheterna är usla just runt museet men vi lyckades hitta en plats. Lämnade in flickorna till alla dom andra, runt 110, barnen, alla iklädda likadana skoluniformer. Fick order om att vara tillbaka ca 1 1/2 timma senare. 

Jag var inte intresserad av att vandra runt på ett museum bland dinosaurier med 110 högljudda 8-9 åringar så jag tog mig en promenad längs Long Street istället. Lite duggregn men mysigt ändå. Jag är ju aldrig inne i stan så jag tänkte att jag skulle passa på och strosa runt lite. Fastande för att fota vackra, fina, roliga, häftiga och fula byggnader under min promenad. Se bara!













 

Här, på Slug & Lettuce börjar ofta Julius sin kväll när han gör town!


 Och inte sällan så fortsätter han på Fiction!


Dom ligger vägg i vägg med varandra! Nu vet jag var du är Julle!

Hämtade upp flickorna på utsatt tid. Tyvärr missade ;igen!, skolan det där med att barnen behöver tid att äta sin medhavda lunch. Knappt 10 minuter ute på en dyngsur gräsmatta var vad som erbjöds. Grrrr! Dom åt alla i bilen hem istället. Förutom en som varit lite osmart och åt upp sin lunch redan på vägen in till stan. Så kan det gå!

Lämnade av dom vid skolan för att sedan hämta Eilika och Amy drygt 1 timma senare igen. Tisdag = dans!
 

Det är ju vinter så då ska väl julblommorna blomma?! Detta kallar jag jag julblomma modell större! Står utanför kyrkan som ligger vägg i vägg med danslokalen.

Lite vovve bilder måste ni ju få också. Han får så mycket uppmärksamhet den här hunden. Och räcker det inte så ber han om det.


-"Snälla husse kan vi inte ha lite dragkamp?"



Jodå, husse kan multitaska så det tittas på TV, kollas på Paden, dricks Whiskey och dragkampas med hunden samtidigt! Det ni!

Och så en sista parantes! Jag fick ett stenskott på min vindruta i förra veckan. Mycket o-kul! Körde till en glasmästare i Wynberg och dom tog mina uppgifter, anmälde till försäkringsbolaget och beställde ruta. I början på veckan ringde dom och sa att dom fått ok från försäkringsbolaget och när kan dom komma och byta rutan? I går kom dom! På knappt 1 timma var rutan bytt! Hemma i vårt garage! DET kallar jag service! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar