tisdag 12 augusti 2014

Någon fyller år idag!

Vem kan det vara?! Jo, BLOGGEN, fyller år idag! HIPP, HIPP HURRA! 

Just idag, den 12 augusti, för 5 (!!!) år sedan skrev jag mitt allra första blogginlägg! Helt otroligt! 1072 inlägg har det blivit! HÄR kan ni läsa mitt allra första, trevande inlägg.

Min hemlängtan har mildrats något. Maken är ju äntligen hemma igen! Jag har helt plötsligt fått energin tillbaka. Tack Harald!

Vid akut och allvarlig hemlängtan så blir bloggandet lidande men nu är jag tillbaka! Här kommer lite bilder från senaste tiden. Bilder på vad som, förutom min älskade man, ger mig energi och gör mig lycklig! Är ni redo?!
 

 Lycka att Julius är hemma!


Sushi på fredagar! 12 bitar för ca 40.-.


Vårt matbord som jag precis målat vitt. 5 lager färg för att täcka den mörkbruna betsen. Blev så fint!


Dessa vackra vyer! Denna när jag hade kört Julius till hans kompis en fredagskväll. Solnedgången över Atlanten bakom bergskedjan.



En av alla fantastiskt vackra mornar. Bilderna tagna från vårt frukostbord. Jag älskar vår utsikt och jag älskar väder!
 

Solen tränger igenom molnen vid en av Idefix och mina morgonpromenader.
 

Eilika har alltid en kompis att leka med! Idefix också.
 

En lycklig hund full med sand  på strandpromenaden.


Dessa bästisar! Dom kompletterar varandra något så otroligt! Det är en fröjd att se dom ihop!
 

Middag på Dixies med mina barn. Detta är en typisk bild av min goa son; med Smurfmössa och en iFån i högsta hugg!
 

Valarna är här! Dessa makalösa giganter som vi har lyckan att se från våra fönster.
 

HAN är hemma! Alla är glada!
 

Bilden tagen i morse när jag körde Julius till skolan! Breathtaking!
 

Dimman låg som ett tjockt täcke över hela False Bay och Constantia Valley men uppe på berget kunde vi se solen.
 

Mycket bilkörande blir det men det går bra! Speciellt när man ÄNTLIGEN fått till rätt hårfärg hos frissan!

Nu har jag fått tillbaka inspirationen så det bubblar redan två blogginlägg i huvudet. Håll utkik!






2 kommentarer:

  1. Grattis till bloggfödelsedagen!!

    SvaraRadera
  2. Hipp hipp hurra! Åh, vilka fina foton! Skönt att 'längtan' är över! /Titti

    SvaraRadera