fredag 29 juli 2016

2 dagar kvar

Bara två dagar kvar tills Eilika och jag flyger hem till Sydafrika! Kan tyvärr inte säga att jag längtar hem speciellt mycket. Jo till djuren förstås! Men väl hemma igen så blir det bra. Eilika längtar dock. Hon saknar sin bästis, djuren, sitt stora rum och så ser hon fram emot att börja skolan igen på torsdag. Ny klass, ny lärare och så börjar hon 5:an!

 

Men innan avresa så försöker jag suga ur det allra sista söta. Harald kom hem från sin resa igår, jag handlade inne i stan inför kvällens kräftskiva och spenderade eftermiddagen ute i trädgården. Snart, snart är hela gången rensad från ogräs! Jag kommer hinna!
 

Innan middagen tog maken och jag oss varsin kall i kvällssolen. Det var vi värda!
 

Smarrig middag ute vid poolen! Pasta med bacon, kantareller, tomater och parmesan ost!

Efter middagen tog vi en promenad förbi gamla kyrkogården bland annat. Det är så vild och vacker. Stillsam!
 


Vill man ha en gravsten som håller så är gjutjärn grejen! Kommendörkaptenen dog 1831!


Gamla vackra grindar!
 

Kastellet sett mellan träden på kyrkogården.

Vi vandrade vidare på stigarna mellan Banan och Västra vägen och sedan hemåt. Vägar och stigar jag gått och cyklat på som barn. Tyvärr har myggen vaknat och fästingar i mängder. Full med kliande bett. DET blir skönt att slippa när vi kommer hem till Sydafrika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar