onsdag 13 juli 2016

The force of Facebook

Snart kommer jag till rubriken men först......


No 1 i mitt liv är hemma igen, väldigt förkyld, och fick klippa gräset det första han gjorde!


När pappa är hemma så är det FEST! Nej, nej hon hjälpte bara till att bära in mina solglasögon, vinglas och vinflaskan. But she´s rockin it!

Nu till titeln på detta inlägg! Facbook ÄR fantastiskt! För, håll i er nu, 32 år sedan gick jag på Sigtuna Skolan Humanistiska Läroverket och då bodde jag på elevhemmet Björka. På Björka bodde även Cecilia! Jag gick bara 1 år på SSHL (sen flyttade mina föräldrar hem från Saudi Arabien och jag fortsatte gymnasiet i Karlshamn) men jag har många av mina vänner från SSHL tiden på Facebook. Eftersom jag är aktiv på Facebook och framförallt för att jag bloggar så har  ju många hyfsat bra koll på mig och min familj. Så även Cecilia! Häromdagen fick jag ett meddelande på Messanger från Cecilia att hon och hennes döttrar hade sorterat ut en hel kasse med svenska ungdoms böcker (mest HÄSTböcker) och undrade om hon och hennes tjejer kunde komma ut till Aspö och lämna dom till Eilika! Men hallå!!!! Det är väl klart att hon får! Hon har alltså snappat upp att Eilika är en läsande hästtjej och vi har ju faktiskt bott på samma elevhem.....för 32 (!!!!) år sedan! Jag säger bara:

THE FORCE OF FACEBOOK!

Halv fyra kom underbara Cecilia och hennes tjejer, med en stor kasse böcker till Eilika! Så otroligt roligt att ses igen! Precis när dom kom så drog molnen in över Aspö. Så typiskt!



 Men är ju alla svenskar så några regndroppar störde inte oss! Rabarberpajen och sällskapet var lika trevligt för det!


 Denna lilla mysiga, men trötta, 8-åriga dam var också med! Barbara visst påminner hon om Tilda?! En härlig korsning av Jack Russel, pudel och dvärg schnauzer! 

Tjejerna badade i den varma poolen ett bra tag medans Cecilia och jag satt och babblade. Men sen rätt var det var så kom det en riktig stört skur! Vi rusade in och jag hann även få med mig tvätten in.



Inne i köket fick Sofia (simmartjej) gräva i våra påsar med simglasögon! Hon var i himmelriket! 3 par glasögon fick hon med sig hem. Det minsta vi kunde erbjuda som tack för kassen med böcker!
 
 

Snyggve och snyggve!

Elina (Cecilias andra dotter och hästtjej) tog kort på två Björka tjejer! Elina, jag kunde inte välja bild, alla blev så bra!






Innan Cecilia och döttrar begav sig hemåt igen så stannade vi förstås till i Vita Huset och hälsade på den arbetande mannen och sonen. Sofia provade även ut och köpte sig en ny baddräkt och en bikini. Nu kommer hon bli snyggast på träningen!

Ja så kan det gå! Hur roligt som helst och Cecilia, jag träffar gärna dig igen! Vi håller ju till i samma område, även 32 år senare! Och framförallt ett STORT tack för böckerna och att du kom ut med dom! Otroligt uppskattat! Sen hade vi ju många beröringspunkter när det gäller våra barn; simning och hästar!

Gästerna tog 18-färjan och jag ilade hem och lagade middag. Herrarna var utsvultna! Eilika dukade och var så nöjd. -"Nu är vi en HEL familj igen! 4 tallrikar!" Korvstroganoff, ris och rödvin! Det ni!



Julius stannade till och med och tog sig en whisky med pappa! Värmer hjärtat att se dessa två så glada tillsammans! Mr and Jr TYR!

Eilika hann förresten med att gå på målarskola innan gästerna kom. Dag 1 utav 3! Tema hav, vatten och vattendjur. Hon hann börja på en papiermaché manet och en tavla med vackert hav. Idag ska dom träffas nere vid gästhamnen och måla.

Kvällen avslutades med Allsång på Skansen och Morden i Midsummer! Förstås!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar