söndag 17 oktober 2010

Härlig sommar dag

I går var Harald på golfbanan på förmiddagen och vi höll oss här på hemmaplan. Eilika var inne hos grannen en lång stund och hade informerat Sallys brorsdotter om att Sall och Kingsley minsann var hennes mormor och morfar här i Sydafrika. Så praktiskt!

Direkt efter lunch skjutsade vi Julius till Westlake Golf Club och därifrån körde Harald och Julius till Strand. Julius hade en tävling som började 14.30. Eilika och jag åkte hem och la oss vid poolen. Härligt väder!

Killarna kom hem strax efter sju då vi åt en köttgryta och pasta. Tävling hade gått hyfsat enligt Julius. Några pers trots hosta.

Idag var det Haralds tur att tävla men inne i Kapstaden. Han fick åka själv. Eilika och jag ringde till farmor och pratade lite med henne. Hon kommer om bara tre veckor! Sedan åkte vi och handlade i Longbeach Mall.

När vi kom hem lyckades vi få liv i Julius och sedan blev det poolläge igen. Vi har haft helt otroligt väder idag. Det var +28C i skuggan och vi hade +25C i poolen. T.o.m. jag doppade mig, om än VÄLDIGT hastigt! Vi har legat vid poolen och solat resten av dagen. Korv med bröd till lunch (Eilikas begäran. Hon brås på sin mormor) och sedan åt vi jordgubbar till eftermiddags fika.

När vi gick in för dagen för att påbörja middagen så bjöd Harald på varsin GT. Till middag gjorde Eilika och jag pizza.

Vi har alla fått färg idag. Njae, kanske inte så mycket Julius som gick in och satte sig framför sin kära dator istället.

I morgon börjar Julius skolan igen. Utvilad och taggad hoppas jag. Jag ska ringa läkaren igen och KRÄVA hostmedicin till Julius. Han hostar så han får ont i huvudet stackarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar