onsdag 6 oktober 2010

Tjock och trött

Japp, det är jag det!

Varför ska det vara så svårt att hålla formen efter man fyllt 40?! Förstår mig inte på folk som tycker att det är väl inget att ha fyllt 40. Det suger! Tycker jag i alla fall!

Tidigare så behövde jag bara tänka lite extra på vad jag åt i en vecka och så var problemet löst. Men nu!!! Det går ju bara åt fel håll hela tiden. Och jag börjar tjocka till mig på ställen där jag ALDRIG haft "problem" tidigare.

Och nu tränar jag ju t.o.m regelbundet vilket jag aldrig gjort i hela mitt liv. Jag går på pilates två ggr i veckan, tränar flåset på gymet 2 ggr i veckan och försöker ta mig ut på raska promenader/joggingturer 2-3 ggr i veckan. Egentligen skiter jag i vad vågen säger, det jag inte gillar är att kläderna inte passar och att jag känner mig TJOCK! Blääää!

Denbna veckan har jag varit jätte duktig. I måndags gick jag i mycket rask takt i det underbara vädret i 40 min. Samma sak igår samt att jag trädgårdsarbetade OCH tränade på gymet på kvällen. Idag tog jag min raska 20 min promenad till pilates. Tuff pilates träning 1 timma och sedan 20 min rask promenad hem igen. Resultat? Jag känner mig döds trött i kroppen! Konstigt va?!

Ja, ja vi får väl se om jag hittar någon vassrugg på stranden i sommar och lösa, lätta sommarkläder får väl bli min melodi.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att träna!!! Trist att det inte ger det resultat som du önskar... men jag kan rekommendera att testa dra ner totalt på kolhydrater nån vecka (och ät mycket fett och protein)... sen är du säkert på rätt spår igen! =)
    Kram/Lindah

    SvaraRadera
  2. Ja vad ska jag säga...sen i mars när jag slutade simma,så har jag blivit FET...fick en chock när jag ställde mig på vågen för 1,5 månad sedan...Aldrig haft problemet att gå upp SÅ fort förut...
    Har lyckats få bort 10 kg, nu...men då har jag promenerat/löptränat 3 !!! timmar per dag...En runda på över 2,5 mil....fortfarande 7 kg kvar...
    Berätta inte för Harald...;-)
    Hälsningar Jari

    SvaraRadera