tisdag 26 oktober 2010

Sjuk prinsessa

I går flög Harald iväg till det kalla Europa! Han ska till Tyskland, Finland, Polen och Sverige på 10 dagar.

Detta lämnar då mig här med ett avancerat logistikschema gällande hämtande och lämnande av barn. Som tur är har jag Astrid till hjälp. Hon passade Eilika i går kväll när jag körde Julius till träningen, Harald till flygplatsen och hämtade Julius på träningen igen. Det gick som vanligt jätte bra. Eilika hade deppat lite när Astrid tyckte dom skulle städa undan lite. Det tyckte inte Eilika. Hon tycker INTE om att plocka undan efter sig.

Sedan hade hon i alla fall somnat tvärt sa Astrid. Hon orkade inte ens leka i sängen. Jag tittade till henne när jag kom hem och tyckte hon såg lite varm ut. Mycket riktigt strax innan elva fick jag gå in och hämta en skållhet och olycklig liten tjej.

Hon fick vatten och Alvedon. Hon hade +39,6C. Inget ovanligt för henne. Men det tog tid innan Alvedonen verkade coh vi har sovit oroligt i natt. Fyllde på med Alvedon vid 6 i morse.

Nu tittar hon på TV och har ont i huvudet och halsen. Vill inte riktigt äta eller dricka för att halsen gör ont. Men nu ska vi dra på ett par byxor och en tröja över pyjamasen och åka och handla lite. Kanske hittar hon något som kan falla henne i smaken. Tyvärr måste jag ju packa in henne i bilen igen vid 15.30 för att hämta Julius i skolan. Men Astrid skjutsar Julius till och från träningen i kväll. Och hon tog honom till skolan i morse också.

Vi får se hur prinsessan mår framåt kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar