torsdag 20 januari 2011

Full rulle

I dag har det verkligen varit full rulle!

Dagen började för Julius och mig redan kl 04.45! Då väckte jag Julius för att han en kvart senare skulle bli hämtad och åka och träna. Jag la mig i soffan och slumrade, lyckades inte somna, i en timma. Sedan upp och duscha och iväg för att hämta Julius från träningen, via Virgin Active för en frukost, och vidare till skolan.

När jag var på väg hem igen ringde Harald och sa att det var en stor trafikolycka strax innan Simonstown och Eilika och han vände och åkte hem istället. Vägen var avspärrad. Dom var på väg till dagis. När jag kom hem bestämde vi att Eilika kunde lika bra vara hemma idag.

När jag kom hem hade dom 4 killarna som monterar tak över våra pergolas (heter pergola så i plurall?) kommit. Dom började igår. Klara i morgon.

Sen kom Eunice och Emmanuel (städerska och gardenboy). Eunice sköter sig själv och Emmanuel fick i uppgift att sopa ur garagen och tvätta bilarna till att börja med.

Eilika och jag åkte och handlade på Kwik Spar och när vi kom hem hade killarna som skulle leverera och installera vårt nya pooltäcke kommit. Det är typ bubbelplast som dom klippte till i samma storlek som poolen. Ska behålla värmen och förhindra avdunstningen av vatten.

Efter det kom Dave för att prata affärer med Harald. Dom åkte till Simonstown för att äta lunch och Eilika och jag gräddade plättar.

När Dave och Harald kommit tillbaka så kom elektrikern. Han fixade takfläkten i sovrummet som blivit urkopplad förra gången dom var här och även dimmern i vardagsrummet som pajjat.

Fixade mellanmål , enegidryck och proteindryck till Julius som Harald fick med sig när han åkte för att hämta Julius från skolan och vidare till träningen.

Sedan gick Eunice och Emmanuel och strax därefter kom 4 killar och levererade 3000 bitar ved samt sotade skorstenen till braaien på nedervåningen.

Strax innan dom 4 åkte så var även takkillarna klara och åkte. Vid det laget hade jag stoppat Eilika i badet.

Matlagning och Eilika och jag åt. 45 minuter senare kom Harald och Julius hem.

Nu sover prinsessan, Julius sitter vid datorn och Harald och jag sitter framför Rapport med varsin dator i knät.

What a day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar