måndag 3 januari 2011

Morgonträning

Ja, inte för mig alltså utan för Julius. Idag väckte jag min stackars son, som har Jul-/Sommarlov(!!), kl 05.10! Hans träning börjar kl 06.00. Till 07.30. Inte OK enl. mig! Sedan ska han träna igen i eftermiddag. Det är i sin ordning. Men INTE kl 06.00!

När skolan börjar tycker Coach Hilton tydligen att dom ska köra morgonträning kl 05.30! Det är definitivt inte ok. Att en 14-åring ska gå upp strax efter 4 på morgonen, simma i 1½ timma, åka direkt till skolan en hel dag (med endast EN rast, alltså lunchrasten, på 45 min), träna igen DIREKT efter skolan kl 15.30 till 17.30, inte vara hemma igen förrän klockan är över sex på kvällen och på allt detta läxor. Näpp, där sätter jag STOPP! Jag skiter i hur mycket det fostrar och om han kvalar till en nivå högre i år eller nästa år. Skolan FÖRST och så måste han ha ett liv också!

Morgonträning, ja, några gånger per vecka men INTE 05.30!

För att inte tala om hans stackars åldrande föräldrar som även dom, i alla fall en av oss åt gången, måste upp i ottan för att se till att det lilla livet kommer upp, får något i sig och kommer iväg.

Nähä, nu går jag och slumrar en liten stund till för att om 1 timma och kvart åka och hämta, den då pigga sonen, igen!

För att inte tala om hans föräldrar

1 kommentar:

  1. hejsan
    håller med dig till 100 %. Barnen är inga slavar. Finns många vuxna idag med belastningsskador som de ådrog sig genom för hård träning i för unga år. Stå på dig ! kram Karen

    SvaraRadera