tisdag 21 augusti 2012

Sjukhus

I dag har jag lämnat in min bil :( Den är på sjukhuset enligt Eilika. Hon funderade i morse över om den kommer att få glass. Tja, man vet aldrig!

Nu ska det bli spännande att se hur lång tid detta tar. Lite svårt att få information. Som vanligt i detta land. Jag har alltså anmält skadan till försäkringsbolaget genom att fylla i sedvanliga skaderapport. Sen har jag varit på lack- och plåtverkstan och fått en offert som jag mailat till försäkringsbolaget. I dag ska dom, alltså försäkringsbolaget, göra en "assesment" på bilen. Alltså typ en värdering misstänker jag. I morgon ska det tydligen göras en "authorization", en fullmakt, så att verkstan sedan kan beställa hem delar och påbörja arbetet. När det finns tid och plats dvs. Förmodligen inte förrän nästa vecka.

Bilen är i alla fall inlämnad och jag har fått en liten tvålkopp, nej förlåt, hyrbil menar jag. En pytteliten, gnisslig och skramlig Hyundai i20. Och guess what?! Den har en manuell växellåda! På "fel" sida! Oh dear! Bara att gilla läget och vänja sig. Hade lite svårt att få i backen först, tills jag kom på att det fanns en pedal till som jag måste använda; kopplingen! Jag har ju kört automat i snart 3 år nu. I Sverige körde jag manuell några gånger i somras och det gick bra, men det är betydligt svårare med spaken på vänster sida. Men jag vänjer mig!

Även Harald har lämnat in sin stora Merca på lite omvårdnad idag. Passade bra då jag kunde hämta upp honom på vägen från min verkstad. Men han behöver ingen hyrbil utan kör sin cab som vanligt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar