torsdag 2 augusti 2012

Olympics

Nu är det kallt i vårt hus kan jag berätta! På morgonen har jag lite drygt +15C i sovrummet! Men igår eldade jag faktiskt hela dagen och då fick jag upp temperaturen till +19,5C (drygt 15 i morse!) i köket och +20,3C i vardagsrummet! Till sovrummet orkade sig inte värmen in. Men det har varit "kalla" nätter, med bara +9C. Då blir det inte varmare än så i vårt oisolerade hus. Och solen orkar inte riktigt värma upp huset på dagen. Men det kommer! Om en månad så är solen redan mycket högre på himmelen och temperaturen stiger.

I går var det en sådan vacker måne i skymningen! Stor som solen kom den smygandes över bergen.




Bilderna är tagna med knappt 30 minuter emellan. Solen lyste både på berg och måne och sedan färgade den himmelen i lila och rosa. Vackert så man blir tårögd! 
Går ju inte jätte bra det där med att inte ta så mycket foton på vår utsikt! :) 
Men det bjuder jag på!


I dag är det Mini-Olympics på Eilikas skola. Hennes klass ska vara USA. Alltså klädda i rött, vitt och blått. Får se vad dom hittar på under dagen. Eilika vill helst inte springa, för hon är så långsam säger hon. Men kanske skulle dom göra "pinnhopp" trodde hon. Alltså pinnhopp är stav hopp! Men det är nog läskigt funderade hon vidare. Helst ville hon SIMMA! Men poolen är inte öppen och det skulle nog bli lite kylslaget. Men klädd som sig bör från topp till då var hon i alla fall. Se bara!


Hade lite ont om rött så jag införskaffade en ny fleece för R70 i går.


Och t-shirten dekorerade jag med stjärn knappar i går kväll. Keps från OS 2008 i Beijing hade pappa tagit hem och den passade ju perfekt!


OS ringar på kinden. Men den svarta pennan behagade kladda alldeles rysligt men fin blev hon i alla fall!

1 kommentar:

  1. Hejaheja Eilika! Hoppas att det gick toppen på OS!
    /Lena W

    SvaraRadera