torsdag 10 juli 2014

Bröllop-del 1

Jag var inte bara moster och gudmor på Elin och Leifs bröllop i lördags utan jag var även anlitad som fotograf. Ca 550 bilder lyckades jag ta under eftermiddagen och kvällen! Nej, ni slipper se alla 550 men här är ett urval av några av mina favoriter.

Elin och Leif gifte sig i Alsens Kyrka utanför Östersund och bröllopsmiddag och fest hölls på Wångens Wärdshus. Vacker brud, stolt brudgum, välorganiserat och trevligt och en fantastiskt vacker miljö. Kunde ju inte bli annat än succé!

Vi kom till Wången och checkade in vid lunchtid. Då visade det sig att även lunch ingick i övernattningspriset. Tjusigt!


Harald, mamma och storasyster Barbara tar en kopp kaffe på maten ute på den stora altanen.
 

Flaggan vajade så stolt med björkarna som bakgrund.
 

Här bodde vi. Mycket fint rum.
 

Och så denna utsikt! Helt otrolig!
 

Värdshuset där festen hölls.
 

Wången är ett av Sveriges främsta utbildningscenter när det gäller allt vad hästar heter. Läs mer här.


Utanför kyrkan. Mamma och pappa (mina alltså. Elins mormor), Elins blivande svärföräldrar och Harald.


 Kyrkan börjar fyllas med förväntansfulla släktingar och vänner.


Somliga mer förväntansfulla än andra ;)
 

Brudgummen i spänd väntan på sin blivande hustru!
 

En kör på 19 pers sjöng You raise me up som ingångsmarch. Mäktigt!


Leif och hans två best men. John är Elins lillebror och den andra killen är vän till brudparet.
 

Här kommer den vackra bruden. Hon överlämnades till Leif av den stolta fadern!
 


Löften!
 

Puss, puss!
 

Tärnornas skor! Cool bild, visst?! Harald såg motivet.
 

Tärnor var Leifs systerdotter och en av Elins bästa vänner. Så fina!
 

Min vackra, vackra systerdotter och guddotter!
 

Jag önskar jag hade filmat när dom kom ut ur kyrksalen. Elins suck av lättnad var obetalbar!
 

Många känslor!
 

Stora E och Lilla E! Elin är Eilikas gudmor. Jag blir tårögd varenda gång jag ser det här fotot!
 

Svärmor och svärson! Haha Barbara, du är svärmor nu!


Far och dotter!
 

Mormorn och Svenne redo att gratulera brudparet!
 

Harald grattar brudgummen. Undrar om han gav några goda råd?! Vi har ju ändå varit gifta i 21 år ;)
 

Fina, fina Elin! En favvobild.
 

Nygifta och glada på kyrkotrappan!
 

And off they go!
 

Alsens kyrka!
 

Och till sist, min fina storasyster och brudens mamma! Hon ser allt lite stolt ut!

Bilder från middag och fest kommer i nästa inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar