måndag 21 juli 2014

Hemma!

Vi har kommit fram och resan gick bra! Lång resa på nästan 25 timmar men när man reser med stor tjej så är det inga problem. Vi hade dryga 3 timmar i London och flög därifrån 22.30 svensk/sydafrikansk tid. Vi slog ihjäl tiden med att shoppa lite till Eilika, äta lite och att ta oss till gaten (tåg). Sen tog det en stund innan Eilika somnade men när hon väl gav upp så sov hon säkert 6-7 timmar i mitt knä. Än så länge kan hon fälla i hop sina långa ben och ligga med huvudet i mitt knä. Jag? Jodå, jag lyckades också slumra till lite då och då. Sov faktiskt hyfsat!

 

En sista bild på vårt fina hus innan vi körde ner till färjan!


 Strålande sol, vindstilla och varmt! Naturligtvis! Precis som förra året när vi åkte hem.


Vår lilla avskedskommitté! Julius flyger inte hem förrän den 30 juli! han får njuta av den svenska sommaren ett tag till! Jo, mamma och pappa kom faktiskt också ner en sväng till Aspö Mad för att säga hej då en gång till!

Lillskruttan på färjan! Jobbigt med alla farväl! Mycket jobbigare att åka från Sverige än från Sydafrika. När vi reser från Sverige så kommer vi ju inte tillbaka på nästan 11 månader!


Hej då kära Aspö!

Hej då Sverige!

Hej London!

Matpaus i London! Att äta middag efter midnatt på planet ingår inte i vår rutin. Då ska man sova!

Bytte kläder till långärmat och långbent innan vi steg på planet som tog oss till "vintern"!

Denna killen blev såhär glad när vi kom hem!

Det har kramats och gosats mycket dom senaste dagarna. Båda är lika lyckliga!

Morgonpromenad med hunden i går morse. Solen lyckades inte tränga igenom men det var ändå rätt skönt. Ca 17C på dagen och ingen vind!

Dusch och hårtvätt igår, innan skolan börjar idag!


Och jag är tillbaka i vardagen! Morgonpromenad på stranden efter att jag lämnat Eilika i skolan!

Efter strandpromenaden tog jag med mig vår lilla hund till veterinären för vägning och inköp av fästingmedel. Plockade över 12 fästingar som kröp omkring på hans ben i går kväll. Vi hade gått genom högt gräs två gånger igår. Om han har växt? JA! Idefix väger nu 40,5kg och har en mankhöjd på mellan 66-67cm (lite svårt att mäta, han står ju inte still)! Han har helt klart blivit högre på dessa 5 veckor men lika slim och vältränad som innan vi åkte! Bra jobbat Patrick!

Nu har jag samlat i hop mig lite smått på kontoret och nu ska jag äta lunch. Solen skiner så det blir ute i värmen! Vi hade 14C i köket i morse! Brrrr!

Skönt att vara hemma!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar