måndag 12 april 2010

Delfiner

I går söndag var jag riktigt duktig! Jag satt nästan hela dagen ute i trädgården och solade och läste! Det ni! Inte alls illa för att vara mig. Jag har ju annars en tendens att fara omkring som en skottspole. Är JÄTTE dålig på att bara sätta mig ner och tex. läsa. "Måste bara...." hela tiden!

Vädret var vackert men lite blåsigt. Kändes inte lockande med poolen så det blev trädgården istället. Fick även med mig tonåringen ut i solen. Han lyckades slita sig från sin kära dator ;). Eilika lekte glatt. Maken låg dock tyvärr i sängen sjuk. Han är på benen igen idag.

Idag åkte Julius på läger med skolan. Dom ska till Wortelgat Camp utanför Hermanus. Ser ut som dom kommer få rätt kul när man tittar på hemsidan. www.wortelgat.org.za. Dom är borta i två nätter. Tillbaka på onsdag eftermiddag.

Då får han gå direkt till bibblan i skolan för att träffa sin "tutor" i matte för första gången. Han behöver lite hjälp med vissa delar i matten. I Sverige har dom inte alls kommit så långt som här i matte när man går i sjuan. Algebra tex. har han aldrig haft. Så det blir extra matte minst en gång i veckan efter skolan. Bara han och hans "tutor". Ska nog göra susen!

Idag har Eilika börjat dagis igen efter sitt två veckors långa Påsklov. Var en mycket kinkig, arg, sur, bestämd, velig och trotsig tjej som jag fick verkligen lirka med hela morgonen. Men....när jag väl lyckats lirka in henne på dagis så var hon strålande glad. Blev mött av ett hel gäng kompisar som ropade -"Eilika!" och gav henne stora kramar.

Tyvärr var hon inte lika glad när jag hämtade henne. Hon hängde i förklädet på tjejen som såg efter barnen, med tårarna rinnande ner för kinderna, medans dom andra barnen lekte glatt. Stackarn! Jag hade ju inte kommit "fort"! Nya rutiner med kortare vila, men hon verkar inte riktigt förstå att jag kommer samma tid som vanligt. Peppat mycket i kväll så vi får se hur det går i morgon!

Nu till rubriken (jag hade ju inte så mycket att skriva.....hihihi)! Idag, när herr och fru Kruger satt på sitt fantastiska kontor och jobbade, så kom det ett hel gäng med delfinstim mitt framför ögonen på oss. Det fullkomligt kokade i vattnet! Väldigt häftigt och mäktigt! Min kamera "nådde" inte riktigt fram för att få någon bra bild men jag tror Harald fick några bra bilder. Får väl tigga om en bild från honom sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar