torsdag 15 april 2010

Hemlängtan

Jag får frågan lite då och då om jag inte längtar hem. En dag som denna, och dom flesta andra dagar också, så är svaret faktiskt nej.

När jag skjutsat Eilika till dagis och Harald är och tränar efter att ha skjutsat Julius till skolan så har jag tvättat en maskin tvätt och uppdaterat våra I-podar med två skivor vi fått låna.

Sedan kom vedleveransen. En äldre herre, en kvinna och en ung kille (alla 3 svarta) kom i en bakkie (liten flakbil) fullastad med ved. Veden skulle lastas in på baksidan av huset i ett litet skjul där vi tidigare hade gasflaskorna till den gamla spisen. Dom hade ingen skottkärra med sig och vi har ingen. Ringde grannen men dom hade ingen heller. Gick ut för att meddela detta och då står en annan granne och pratar med dom. Han fixar en skottkärra av granne nr 3 åt oss. 1000 vedklampar för totalt R800 lastas in i vedskjulet. Service!

Sedan kommer Harald hem och har köpt lunch. Vi jobbar ett par timmar i vårt fantastiska kontor. Marinen har någon slags övning eller tjusigt besök, så precis framför våra ögon ser vi två marina fartyg och en häftig flyguppvisning av två JAS plan. Mäktigt!

Vi äter den goda lunchen Harald köpt. Grillad kyckling, champinjon paj och nybakat bröd. Jag tar ett glas Shiraz till lunchen. Vi sitter i lugn och ro och äter och läser.

Efter maten serverar jag kaffe och hembakad choklad kaka i kontoret. En gigantisk militär helikopter flyger förbi utanför fönstret. Så nära att vi nästan kan se piloten!

Vid 14.30 hämtar jag Eilika på dagis och kl 16.00 skall vi hämta Julius i skolan.

Sedan ska vi äta middag i Steenberg Village. Eilika och jag skjutsar Julius till träningen i Wynberg och Harald ska in till Cape Town och tävla.

Vår vän Vivianne hämtar Julius från träningen och skjutsar hem honom.

Inget att klaga p!

2 kommentarer:

  1. Låter härligt, det där! =)

    Visst har man en helt annan livskvalité här i SA... det stressiga svenska livet känns avlägset, och lockar inte det minsta! =)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle inte heller längtat hem!

    Vi var i Sydafrika tre veckor i vintras och vi båda två blev helt förälskade! Förlovade oss faktiskt där också :)

    Vilket underbart hus ni verkar ha!

    Fin blogg!

    Ha en underbar dag!

    /M
    http://www.maxiander.se/

    SvaraRadera