onsdag 9 februari 2011

Fortsättningen på denna "jobbiga" onsdag

För att fortsätta med vår dag så åkte då Thomas, Harald och jag till Hout Bay för att äta lunch på Mariners Wharf.

Vi körde naturligtvis den fantastiskt vackra vägen över Chapmans Peak!
Hout Bay från Chapmans Peak.

Thomas på Mariners Wharf. Vi åt Fishermans Basket som innehåller fisk, musslor, calamari, stora räkor, hummer, ris och citron och vitlökssås. MUMS! Varmt och skönt var det också.
Ca +30C! Härligt!

Hann med en liten promenad på stranden innan Harald och Thomas skulle hämta Julius och jag Eilika.

Ett gäng barn som badar!

Sedan åkte då Harald och Thomas och hämtade Julius och sedan vidare och simmade. Jag körde tillbaka över Chapmans Peak och stannade till i Noordhoek där jag köpte nya tomatplantor, ett olivträd och lite blommor till uteplatsen. Hann även med att handla lite mat innan jag hämtade Eilika.

När vi Eilika och jag kom hem så slängde vi oss i poolen! VARMT och skönt! Blev avsvalkade när vi gick ur "badet" och upp i den "kyliga" luften.

När grabbarna kom hem så blev det Taco-pasta till middag på uteplatsen!

Ja, usch vilken jobbig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar