tisdag 15 februari 2011

In i dimman

Nej, så roligt ska vi inte ha det!

Idag när Eilika och jag pallrade oss ur sängen (herrarna var sedan länge borta) så såg vi inte Simonstown och knappt vägen nedanför oss heller. Världens tjocka! Sen km solen och brände bort ett lager från berget. Men nu väller dimman in igen. Mycket häftigt att se.

Lite läskigt också. Tänker på filmen The fog. Den är inte mysig! Men varm och skönt har vi. Slår vad om att det är över +30 på andra sidan bergen i dalen. Vi har ju den stora turen att bo vid havet, och inte i en "gryta", så så varmt blir det inte här. Utan alldeles lagom!

Simonstown! Hallååå!!!

Inget Simonstown men i alla fall berget bakom.

Häromdagen hittade jag denna lurvbulle i vår säng. Alla andra i familjen hade gått upp men en viss sömntuta låg kvar och mös.

Vilket kattliv! Han har det så bra här i Sydafrika på ålderns höst. Alltid sällskap och massor med sköna ställen att vara katt på.

Mamma! Kolla va jag hittade i affären igår! När vi bodde i Saudi Arabien på 80-talet så köpte mamma honung i sådana här gulliga nalle flaskor. Jag har fortfarande 2 kvar. En stor och en liten. Använder dom till strösocker. Utmärkt "sockernalle" när barnen äter pannkakor.

2 kommentarer:

  1. Fy vilken dimma, hade nästan glömt filmen "The Fog"...Om jag inte minns helt fel så var den über läskig, undrar om man tycker det fortfarande?

    SvaraRadera
  2. Anonym,

    Jag är helt säker på att den fortfarande är lika läskig! Filmen alltså.

    SvaraRadera