fredag 18 februari 2011

Nu är dom här!!!!

Nu är hela familjen gladare än någonsin! Lillasyster Helene, sambo Connie, och kusinerna Jhan och Jennie har äntligen kommit!

Dom flög med Turkish Airlines från Köpenhamn via Istanbul och efter 26 timmar var dom hemma hos oss i Glencairn! Kan verkligen rekommendera TA faktiskt! Smidigt och framförallt väldigt prisvänligt. Bra tider också!

I alla fall, jag hämtade dom på flygplatsen och resan hade gått bra. Vi åkte hem och tittade på huset, fikade lite och myste. Tog varsitt glas rosé för att fira Helenes födelsedag och sedan gjorde vi oss i ordning för middag.

Johan och Jennie dag 1. Måste komma ihåg att ta ett kort dag 15 också för att se om dom fått någon färg på sina bleka kroppar! Rätt roligt att jämföra Julius och Johan tex. Julius är ju jätte brun nu som simmar ute varje dag. Och Jennie och Eilika i poolen så rätt festligt ut det också. Jo, ett dopp i poolen hann barnen med också.

Vid 18-tiden packade vi in oss i två bilar och åkte till restaurangen Rioja där jag bokat bord. Hört mycket om den restaurangen men jag blev inte så imponerad. Men vi hade en trevlig kväll och maten var god. Servicen kunde varit bättre och miljön tilltalade inte mig men, men. Vi var alla nöjda ändå! Eilika såg vi inte så mycket av. Hon försvann med nyfunna kompisar. Hon hade fått mat hemma innan vi åkte. Lite sent annars för henne.

Födelsedagsbarnet, Harald, jag och Connie. Barnen fastnade inte på bild.

Avslutade kvällen med whiskey, sherry, Skype samtal med pappa och nyheterna på SVT World. Jag hoppas Helene var nöjd med sin dag!

2 kommentarer:

  1. Kul att de äntligen är framme. Håller med om Rioja. Vi var ju dit i tisdags och jag var inte alls lika imponerad som sist jag var dit i Okt tyvärr :( Är det som är lite frustrerande här..du kan vara supernöjd ena gången och missnöjd nästa eftersom servicen varierar så..Men jag är säker på att ni hade en trevlig kväll ändå! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad det låter mysigt, hoppas att ni får trevligt tillsammans!

    /Peter

    SvaraRadera