tisdag 1 februari 2011

Man vill ju inte vara som Mickan i Solsidan!

I går var jag in och ut ur huset mest hela dagen. Lämna Eilika på dagis, TV installatör kom för att fixa TV:n där nere som inte funkade, ut på en snabb promenad, garageportsreparatören kom, i väg för att handla, packa i hop Julius simsaker och fixa mellis matsäck, protein shake och enegridryck, iväg för att hämta Julius från skolan och skjutsa till simningen, vidare för att byta en sak på Sportsmans Warehouse, hem och laga mat! Puh!

Under hela tiden jag for omkring så var Eunice här och städade och tvättade. När jag kom hem för kvällen så var det så fint i huset och hon hade tagit in all tvätt och strukit. Hon gör oftast ett bra jobb men igår syntes det verkligen och jag var så tacksam.

Eftersom man då inte vill vara som Mickan i Solsidan så skickade jag ett sms till Eunice där jag skrev:

Thank u for doin a excellent job tday! The house looks so nice. And thank u for taking in all the laundry! U r a star!

Som svar fick jag detta och jag blev alldeles rörd! Engelskan är inte den bästa men man fattar ju.

U have a heart 4 me. I belive when somebody helps u when u stuck u must work very hard 4 them. That is my heart say so!

Visst var hon gullig! Vi har ju förvisso gett henne massor med saker och kläder och vi ger en en rejäl bonus innan vi åker hem på sommaren och till Jul. Saker och kläder är ju ändå sådant som vi annars skulle slängt men som hon behöver eller säljer vidare. Bonuspengen är inga stora summor för oss men för henne betyder det mycket.

I julklapp fick hon också ett förkläde av oss. Men dalahästar på! Hon fick en T-shirt i somras med dalahästar på och hon har fått en miniatyr häst också. Så nu är hon så fin när hon städar i vårt svenska hem! Måste ta ett kort på henne!

Även vår garden boy skämmer vi bort lite. Han är Eunice syster son (systern gick gick bort i cancer när Emanuel var liten. Nu är han 22). Förra måndagen kom han med en ROSA liten barnrygga med en prinsessa på eller vad det var. Passade inte riktigt på honom måste jag säga. Jag retade honom lite och Eilika tyckte det var roligt att han hade en rosa ryggsäck. Berättade för Julius när han kom hem och då fiskade han fram en fin, men begagnad, blå Billabong rygga. Den tyckte han Emanuel kunde få. Så i torsdags gick han STOLT härifrån med "ny" rygga! Den rosa packade han raskt ner i sin nya. Den får nog Eunice dotter.



4 kommentarer:

  1. Vad snälla ni är!
    Alla skulle ha så bra arbetsgivare som är så bra som ni!
    KRAM Lisa

    SvaraRadera
  2. Wow, ni verkar verkligen ha haft turen att hitta en bra städerska! =)

    När är det påsklov? Vi har haft en ovanligt dålig januari, men nu verkar vädret ha blivit stabilt, varmt och fuktigt igen. =) Kommer ni till Durban så måste vi ses för en middag! Vi är lite sugna på att ta oss ner till Cape igen... men har inga bestämda planer än så länge.

    SvaraRadera
  3. OFTAST ÄR JU STÄDERSKAN JUST BARA STÄDERSKAN, MÄNSKLIG VÄRME KAN BARA GE POSITIV EFFEKT. DU GÖR HENNE ¨SÄKERT JÄTTEGLAD!!

    SvaraRadera
  4. håller med föregående kommentar, det betyder så mycket med mänsklig värme! Vår maid går stolt till kyrkan varje söndag med något nytt klädesplagg(för oss gammalt)och är så oerhört tacksam!

    SvaraRadera