måndag 28 mars 2011

Simtävling

Väcktes klockan 06.25 av klockan. Gick upp för att se till att Julius kommer upp i tid. Blandade hans frukost shake och när han satt och drack sin shake kom en liten sömnig prinsessa. Julius blev hämtad 06.50 av Astrid för att åka till Newlands och sin sista tävlingsdag.

Eilika och jag satt oss i en korgstol och såg på när solen gick upp över bergen och läste en saga samtidigt. Morgonmys! Frukost och iväg till dagis med Eilika. Hemma igen vid 08.20 då jag bäddade sängar och röjde lite. Släppte in Eunice som kom tjugo i nio och klockan nio gick jag ut för att springa/gå i 30 min. Kör intervallträning mellan lyktstolparna. Går mellan varannan och springer mellan varannan. Bra början. Har aldrig sprungit i hela mitt liv men detta funkar. Skönt! Fantastiskt väder och så är det ju så vackert att springa längs vattnet.

Efter en välbehövlig dusch så satt jag ute och kollade mail, mailade och läste några bloggar. Ringde några samtal och förberedde sedan för resten av dagen. Tog fram mat till Eunice, blandade shake och energidryck till Julius, skalade potatis och skrev lapp till Astrid (som passade Eilika i eftermiddags).

Kl 13.00 hade jag utvecklingssamtal för Eilika på hennes dagis. Fick smyga in och ut så att Eilika inte skulle se mig. Allt var under kontroll och Eilika sköter sig mycket bra. Hennes vokabulär har utvecklats rejält bara sedan i januari enligt fröken.

Efter det mötet så körde jag till Newlands (tar drygt 30 min) för att titta på Julius när han tävlade. Han gick till final på 200 m bröst. Nu var det inte "bara" att simma för ett guld för Julius utan även att försöka få en så bra tid att han kvalar till Sum-Sim i Sverige i sommar.

Bergen i bakgrunden är så maffiga!

Tältet där Julius klubb, Barracudas, håller till.

Julius förbereder sig för sitt viktiga lopp.

Mycket koncentrerad och laddad!

Och jäklar vad han simmade! Simmade på 1,17,88 först hundringen. Sms:ade Harald, som är i Warszawa nu, och han blev orolig att Julius inte skulle orka sista hundringen.

Men det gjorde han! Han simmade på 2,46,12! Kvaltiden är på 2,47,99 så det fixade han ju galant! Slog tvåan med 7 sekunder! En MYCKET glad Julius får sin guldmedalj och en mycket stolt mamma och pappa har han också förstås.

Efter medaljutdelningen begav vi oss hemåt och på vägen hämtade vi kinamat enligt önskemål från medaljören. Hemma vid 18.30.

Här hemma fanns Eilika och Astrid och dom hade ätit och satt och tittade på TV. Julius och jag åt vår mat och sedan började det bli läggdags för Eilika.

Nu sover Lilla E och Guldmedaljören tittar på film. Han är mycket trött! Inte konstigt efter 3 intensiva dagar. Jag har strö tittat lite på TV men nu tänker jag gå och lägga mig tidigt. Ska bara röja sängen som är full med ren tvätt.

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Först får man säga Grattis till Julius! Va roligt att det går så bra för Lilla E, tycker ändå inte det var så lång tid sen vi hade samtal om lilla E och vi pratade om hur de skulle bli med flytten och allt. Kul att höra att det går så bra för henne =)
    Hälsa henne massa från mig, kram din gamla fröken Lena

    SvaraRadera