måndag 22 oktober 2012

Dom lever

Jag har lovat min man, som är bortrest i 3 veckor, att barnen skall vara vid liv när han kommer tillbaka. Än så länge så håller jag mitt löfte! Nej, dom har varit snälla och allt har gått bra.

I går myste vi bara hemma. Vädret var ju inte det allra bästa som sagt var. Eilika och jag gjorde scones till frukost och så fick barnen varm choklad med vispgrädde. Jodå, även Julius var vaken och åt frukost tillsammans med oss. Nu var det ju en rejält sen frukost för Eilika ich mig, strax innan 10, men för Julius var det i ottan nästan. Sen lekte Eilika, Julius spelade dataspel och jag satt och surfade i största allmänhet och läste tidningen. 

Och så drog vi igång operation städning. Barnen städade sina rum och jag röjde i resten av huset. Alltså städa = plocka undan. Dammsugning, dammning och torka golv gör ju Eunice idag. Till lunch blev det quesedillas och sallad på körsbärstomater, gurka och avokado. Eilika och jag fick även fetaost men Julius slapp.

På eftermiddagen tände vi brasa, poppade popcorn och tittade på film alla tre. Vi invigde Eilika i en av familjens favoritfilmer (efter lite överläggande beslutade vi att den inte var allt för läskig nämligen); Stardust. Den gick hem även hos Lilla E. Sen blev det mera god mat. Pestokyckling och pasta till middag.

Jo jag ska nog lyckas hålla dessa godingar vid liv ett par veckor till. Titta bara!


I gungan på Aspö 2006


I Thailand 2006


På Aspö 2007



I Egypten 2008


I poolen på Aspö 2008


I köket i Täby 2009


På Aspö 2009


Uppe på Chapmans Peak i Kapstaden 2010


På köksgolvet på Aspö 2010. Vem är längst?!



Lussebak i Sydafrika 2010


Gos i Julius säng i Sydafrika 2011


Titta på Julius mobil 2011


På stranden i Hout Bay 2011


En STOR storebror är bra att ha i Cango Caves 2011


Titta på Julius daor och passar på att snusa lite 2012

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar