måndag 22 oktober 2012

I hate myror och alla andra kryp som mumsar i vår trädgård

I lördags planterade ju Eilika och jag lite ditten och datten. I går förmiddags märkte vi att HELA basilika plantan var uppäten och idag noterade jag att en av dom små tomatplantorna blivit naggad i kanten. Jag misstänker små gröna gräshoppor. Jag blir ytterst o-glad! Har sprutat med vitlöks stinkande spray idag. Hoppas det hjälper! Varför ska dom äta i just min trädgård?! Var god flytta tack!

Och så dessa jävla myror! Ja nu svor jag! Mosquito fick sin mat serverad på uteplatsen idag när Eunice höll låda i köket. Några små matbitar hamnade utanför skålen när kissen mumsade i sig. Vips så var myrorna där! Har sett att det är myror just där, utanför skjutdörren. NU såg jag att det var ett långt led med myror som kom spatserandes längs väggen, uppifrån! Sprutade med Doom som bara den. Då började det "regna" myror! Under balken som taket ligger på bodde myrorna. Det "regnade" myror och ägg!


Några få kattmatsbitar och sedan MASSOR med döda myror!


Kolla vad med myror! Ja, ja boet är hittat i alla fall!

Några som däremot GÄRNA får bo hos oss är dom eventuella små fåglarna som byggt bo i ett av våra kampfer träd. Vi såg boet i helgen. Jag vet inte om det finns ägg i boet eller vilka fåglar som byggt boet. Vi får helt enkelt hålla lite koll!




 Inte det lättaste att få rätt fokus på ett fågelbo :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar