fredag 16 maj 2014

Det gör nästan ont

Nu i kväll, innan solen gått ner, har de varit så vackert ute, över False Bay så att det nästan gjort ont! Harald och jag har känt oss näsan välsignade över att vi har möjligheten att bo här! Som ni sett i tidigare inlägg från idag så har det varit full aktivitet utanför fönstren och det har inte lugnat ner sig även fast mörkret har lagt sig.

Himmel, hav, berg, moln och regnbågar har varit helt fantastiskt vackra idag! Det går ju inte riktigt att fånga på bild tyvärr. Idag har jag önskat att alla mina nära och kära kunde vara här och få uppleva allt detta vackra!
 

Dubbla regnbågar över Simonstown!


När Turkarna lämnat så kom en av "våra" båtar hem igen. Hem i den vackra kvällssolen.


Jodå, bogserbåtar i kvällssolen är också vackra!

Och mitt i bland regnbågar, marina skepp och bogserbåtar så flyger en helikopter, utrustad med kamera, lågt över berg och hav. Det spelas in en dokumentär här i Simonstown på kvällarna den här veckan. Vi vet tyvärr inte vad den handlar om men det är spännande.

Oh, vad jag trivs i  the Deep South! Det är här det händer!

1 kommentar:

  1. Som någon sa en gång, "det är nästan onödigt vackert"...

    SvaraRadera