måndag 30 november 2015

Sötnosar och första Advent

Ja nu får ni stå ut med en del bilder på våra sötnosar Caesar, Idefix och Eilika. Idefix och Caesar är riktigt bra kompisar nu. Dom leker väldigt bra tillsammans för det mesta. Caesar vill gärna ligga nära och mysa ibland med Idefix har inte riktigt förstått det ännu. 


Snacka om sötshock!  Är man liten och trött så kan man somna var som helst!



Busig kattunge!


 

Som sagt, Caesar ligger gärna nära!
 

Men jag tror Idde tyckte han var för varm.
 

Och Caesar tog gärna över bädden själv!
 




Morgonbus!

Sötnosen Eilika "jobbade" som pingvinguide i lördags. Det blev en heldagsutflykt med guidning, bad och lunch!
 

Guiden är redo och väntar på sin grupp.
 

Tyvärr missade vi att smörja in henne. Vi visste ju inte att det skulle badas och solas på stranden. Ajajaj!

När alla "mina" tjejer var i Simonstown och Harald på golfbanan så passade jag på att adventspynta. Fram med julstjärna, adventsljusstake, tomtar och röda dukar.

Så på första advent så var det så fint. På eftermiddagen ropade jag upp solbadarna från poolen för lite adventsfirande. Jag bjöd på glögg, pepparkaksmuffins med julskumsfrosting och pepparkakor med ädelost. Gott trots värmen!
 

Mysigt va?!
 

 Idefix ville också vara med och hoppade upp till Ulrika.

Idag har tjejerna åkt iväg till Inverdoorn för lite safari dagarna två. Jag misstänker att dom haft det VÄLDIGT varmt idag. Inverdoorn ligger inne i landet i Little Karoo och där blir det varmt. Vi har haft en riktigt het dag även här. Dryga 27C här vid kusten. Det var 33C när jag hämtade Eilika i skolan.


Lite svettigt på kontoret har det varit!
 
 

Takfläkten i sovrummet var rysligt spännande!

Hämtade en lycklig tjej i skolan. Dom hade Book Swop i skolan idag. Förra veckan fick barnen lämna in begagnade böcker som dom inte längre ville ha och för varje bok fick dom en voucher. Eilika lämnade in 11 böcker. Idag fick dom "köpa" nya begagnade böcker för sina vouchers. Eilika åkte alltså hem med 11 nya böcker. Lycka! Helt fantastiskt bra koncept tycker jag! Något att ta efter för många skolor.
 

Varm men lycklig!

 


2 kommentarer:

  1. Dom är fantastiskt söta - alla tre!

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé med böckerna! Och så himla söt han är den lille katten, där på första bilden! Det blir nästan för mycket :-)

    SvaraRadera