måndag 6 december 2010

Fortsatt firande

Fyller man 5 så måste det ju firas i dagarna två! Idag var det då dags för kalas på dagis. Mycket vanligt att man tar med sig tårta och gottepåsar till dagis och så har dom kalas där. Födelsedagsbarnet i fråga är ju dock inte så förtjust i vare sig tårta eller godis så hon bjöd i stället på isglass, vattenmelon och små påsar med popcorn. Och så gottepåsar med russin , kex och en TANBORSTE! Hihihi!

Jag åkte till dagis så jag var på plats 09.45. Då var barnen på väg in för att tvätta sina händer. Födelsedagsflickan iklädd krona dekorerad med 5:or.

Bilden blev lite suddig men Eilikas min är obetalbar! Snacka om spänd och lycklig!

Födelsedagsbarnet får sitta på "special chair" bredvid fröken och så får hon välja 5 sånger som barnen ska sjunga för henne (inkl. Happy Birthday).

Lite läskigt är det nästan att sitta längst fram och vara "centre of attention"!

Här sjungs det för fulla muggar! Inkl. rörelser.

Samtidigt som barnen festade på glass och melon fick dom titta på bilder från Nativity Play som jag hade på datorn. Mycket spännande!

Glass är gott!

Så, nu slutar vi fira Eilkas 5-års dag och väntar med spänning på nästa familjemedlems födelsedag. Min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar