lördag 26 november 2011

12-timmar pass och objuden gäst

Nu, kl 21.15, sätter jag mig äntligen i fåtöljen! Har kört ett 12-timmars pass idag men nu kan Advent komma i morgon. Huset och jag är redo! 

Eilika och jag har bakat lussekatter och mjuk pepparkaka och så har vi gjort julfint. Det tar ju sin lilla tid när man måste fålla 3 par panelgardiner och stryka dukar. För att inte tala om sladddragning till stjärnor och ljusstakar. Men nu är det klart och fint är det! Julstämning? Jodå, nu när det är mörkt så är det helt ok.


Lite lunchpaus måste man ju klämma in i julstöket. Ute på altanen i solen. Julius i morgonrock. Han hade just ätit frukost när det var lunchdags.

När jag höll på att hänga upp stjärnan i biblioteket så upptäckte jag en gäst som inte är bjuden, som tur var utomhus. Harald tyckte inte jag skulle lägga upp bilden och berätta på bloggen för då skulle inga vilja hälsa på oss igen. Häromdagen kackerlacka och nu.........


En JÄTTE spindel! Den var 3 cm lång från rumpa till huvud. Exklusive benen alltså. Den vill vi inte ha i vår atriumgång. Han blev besprutat med en halvburk insektsmedel men han, eller hon, kravlade vidare. Ner från fönstret och ut på plattorna och sedan upp på väggen igen. Men det gick långsamt och vingligt. Till slut smällde jag till den med planteringsspaden. Usch!

1 kommentar:

  1. Ser härligt ut med lunch ute i solen! Men vilken spindel!!! Tur att inte jag såg en sådan för då hade jag inte vågat vara där mer! Usch!!

    SvaraRadera