tisdag 15 november 2011

Fars Dag och Tafelberget

Jag mår bättre nu, bara hostan kvar! 

I söndags åt vi Fars Dags middag på Live Bait i Kalk Bay. Utsikten och omgivningarna är fantastiska men maten var inte någon höjdare tyvärr och ljudnivån var väl hög. 



Utanför fönstret kunde vi följa en filminspelning också.


Hamnen i Kalk Bay.


En annan matgäst.



Vi åt alltså på nedre våningen.


Vi knölade in oss alla i en bil. Eilika och Julius åkte i bagaget. Spännande tyckte Eilka.

I går var det då dags för tredje gången gillt! Tafelberget! Morgonen och förmiddagen var mulen men framåt eftermiddagen klarnade det upp. Jag hämtade Eilika på dagis och strax innan fyra körde vi in till stan.

Gott om parkering, inga köer och klart väder! Vad mer kunde vi önska?! Vi åkte upp och njöt av utsikten. Åt en enkel middag också eftersom det var middagsdags.



En dassie på riktigt nära håll. Han såg ut att vara van att bli fotograferad.


Vi kunde faktiskt se Simonstown skymta längst bort.


När vi satt och åt såg vi hur molnen vällde in över bergen. Sikten försvann totalt söderöver. Vi hade tur med andra ord.

Vi körde vägen via Camps Bay, Hout Bay  och Chapmans Peak hem i kvällssolen. Vi gjorde det!

Igår hade mamma och pappa även sådan tur att dom fick se två valar på riktigt nära håll och idag såg vi en babian som satt och knaprade på en kotte på en stolpe. Nu är dom fulladdade med upplevelser! 

3 kommentarer:

  1. Vilken utsikt! Valar i frihet, det skulle jag okså vilja se, kan tänka mig att det är en enorm upplevelse! Vilka fina semesterminnen de får med sig hem :) Här hemma är det mest grått, lite sol mitt på dagen, men det blir mörkt alldeles för fort... Så era gäster behöver inte längta hem ;)

    SvaraRadera
  2. Vad underbart att ha denna natur precis utanfor husknuten, oknen kanns extra torftig trots en och annan kamel!
    Later som ni haft harliga dagar!

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten filur! En sån där har jag aldrig sett förut.

    SvaraRadera