söndag 13 november 2011

Sjuk guide och värdinna

Tyvärr har mamma och pappa råkat ut för en sjuk guide och värdinna. Men vi har hunnit med en hel del ändå dom senaste dagarna. Med värktabletter så klarar man det mesta. 

Men en dag låg jag faktiskt nästan hela dagen. Då passade mamma och pappa på att göra Simonstown. Dom gick dit på förmiddagen och kom inte hem förrän på eftermiddagen. En god lunch på The Salty Sea Dog och en fika på The Sweetest Thing hade dom hunnit med. Samt tittat i alla små mysiga butiker förstås.

Sedan var vi i Kirstenbosch häromdagen. Planen var, för andra gången, att ta oss upp på Tafelberget men det blev inget denna gång heller. Linbanan var stängd för det blåste för mycket. Så vi körde till den vackra botaniska trädgården i stället. Jag tog inte så mycket kort för jag har ju redan miljoner! Men några blev det i alla fall. Svårt att låta bli.


Fantastisk utsikt!


Liten mamma med stora Devils Peak i bakgrunden.

Tafelberget gör vi ett nytt försök med i morgon när vädret ska bli fint igen. Håll alla tummar och tår! Tredje gången gillt!

Annars har vi hunnit med lite shopping, skjutsat barn och framförallt vilat! Pappa ligger och läser mycket. Det hinner han aldrig annars. Och Eilika laddar sina batterier för fullt. Hon börjar varje dag med att mysa i mormor och morfars säng med en bok. Och mormor och Eilika ritar, pysslar, läser sagor och leker för fullt.

I går hade Julius en simtävling på eftermiddagen. Då åkte killarna med honom till UWC och tittade och hejade. Det gick hyfsat bra!

Tjejerna stannade hemma och tittade på Ronja Rövardotter, åt popcorn och drack GT. Skön och lat lördag!

Idag ska vi gå och äta Fars Dags middag på Live Bait i Kalk Bay. Så vi håller på att bygga upp vår aptit nu!

Vill även passa på att gratulera min svärmor, Asta, som fyller år idag! Jag hoppas du blir ordentligt firad! Vi ska skåla för dig, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar