söndag 20 november 2011

Svenska Vänskapsföreningen

I går eftermiddags var det då äntligen dags för Svenska Vänskapsföreningens första träff! Vi var närmare 40 svenskar som träffades på Café Paradiso inne i Kapstaden.

Det var verkligen jätte trevligt att träffa så många svenskar och vi hade en mycket trevlig eftermiddag/kväll. Fantastiskt väl organiserat och mycket god mat och service. Mer av detta tack!

Jag hade kameran med, naturligtvis, men jag började bra men sen hade jag så trevligt att jag glömde fota! Men några bilder blev det i alla fall.


Samling och inskrivning i medlemsregistret och betalning.


En hel hög småbarnsföräldrar!





Och det lyxigaste av allt var att barnen fick baka pizza och muffins! Personal på restaurangen tog hand om dom! Dom hade verkligen jätte roligt! Det var Eilika, Isabel som just flyttat hit, två pojkar med svensk mamma och sydafrikansk pappa som är födda här och pratar utmärkt svenska och två små killar till som bor här tillfälligt med sina svenska föräldrar.

Sen fick kvällen tyvärr lite mindre roligt slut för Eilika och mig. Harald och Julius åkte hem strax innan oss (vi kom i två bilar eftersom Harald och Julius var och tävlade innan) och när Eilika och jag sedan var på väg ut ur Kapstaden så körde jag på en kant och fick punka! Inte roligt! Men jag ringde VW Assistans och en timme senare, lite drygt, var reservhjulet på. Harald kom också (han hade precis hunnit hem stackarn när jag ringde). Så Eilika och jag körde hem i Haralds Merca och Harald väntade tills däckbytet var klart och tog sedan hem min bil i sakta mak. Så stackars Eilika kom inte i säng förrän klockan var över tio. Som tur var hade vi DVD spelaren och film med i bilen så väntan på service killarna gick utan problem. Ja, så kan det gå! Jag har en tendens att ligga lite väl långt ut åt vänster när jag kör. Högertrafik körning sitter fortfarande i ryggmärgen tror jag. Men hädan efter skall jag hålla mig till mittlinjen; på höger sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar