söndag 1 januari 2012

Nyårsafton på 19 Kemps Way

Premiär! Första gången Eilika stannade uppe till 12-slaget! MYCKET spännande!


Gänget drog ner till stranden och surfade efter lunchen. Jag stannade hemma och förberdde kvällens middag. Denna gången såg dom ingen haj! Poolen fylldes när dom kom hem!


Eilika och jag dukade i all hemlighet! Vi hade varit och shoppat dekorationer på förmiddagen. Och Eilika lyckades med att inte skvallra om helium fyllda ballongerna vi hade gömda i bilen. Visst blev det festligt! Eilika var MYCKET nöjd!


Elke på Nyårsmiddag med vacker hibiscus blomma från trädgården i håret!


Gunnar ser nöjd ut med förrätten; bruchetta!


Och Max verkar riktigt nöjd med livet även han!


När middagen var uppäten och även desserten kom jag på att jag glömt sätta i tomteblossen i desserten! Det blev till att ta fram dom i all hast! Huvudrätten bestod, för er information, av grillad strutsfilé, örtpotatis och rödvinssås. Desserten vi bjöd på var Gino gjord på ananas, mango, jordgubbar och blåbär. Yummy!


Monopolspelet är i full gång och då krävs djup koncentration!


Herrarna funderar på nästa drag.


Max  behöver lite gos då och då!


Eilika blev lite sömnig och bäddade under bordet. Hon stängde ögonen (halvt) i hela 2 minuter tror jag!


Tolvslaget närmar sig och Julius utför en PERFEKT  sabrering!


Den urdruckna och sarbrerade champagne flaskan!

Vi avslutade med ost och kex framför firandet på Skansen på TV! En mycket trevlig Nyårsafton! Vi fick till och med se lite fyrverkerier på Boulders Beach!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar